Yugo, simbol jugoslovenske autoindustrije osvojio je Amerikance niskom cijenom i šarmantnim izgledom, ali je ovaj "posao stoljeća" propao zbog kvaliteta.
U turbulentnim osamdesetim godinama prošlog stoljeća, Kragujevac je slao svoje četvorotočkaše preko Atlantika, pravo u srce Amerike. Yugo, simbol jugoslovenskog inžinjerstva, osvojio je srca Amerikanaca svojom niskom cijenom i neobičnim šarmom. A bio je tako šarmantan da ga je vozio i Josip Broz Tito.
Može se reći da su osamdesete godine prošlog stoljeća bile decenija kontrasta i promjena, a to se odrazilo i na trgovinske odnose između Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije (SFRJ) i Sjedinjenih Američkih Država. Dok je svijet drhtao od hladnoratovskih tenzija, Jugoslavija je hrabro koračala putem ekonomske saradnje sa Zapadom, pokušavajući da balansira između Istoka i Zapada.
U središtu ove trgovinske priče nalazi se Zastava Yugo, automobil koji je na kratko osvojio američko tržište. Yugo je bio više od automobila; bio je simbol jugoslovenskog sna o prodoru na veliko tržište. Njegova niska cijena privukla je pažnju Amerikanaca, željnih ekonomičnog prijevoza. Međutim, Yugina priča je i opomena. Problemi sa kvalitetom i pouzdanošću brzo su narušili njegovu reputaciju, ostavljajući gorak okus u ustima i podsjećajući na važnost kvaliteta u globalnoj trgovini.
Ali trgovina između Jugoslavije i SAD nije bila samo o automobilima. SFRJ je nastojala da diversifikuje svoj izvoz, tražeći prilike u različitim sektorima.
Osamdesete su bile i decenija rastućeg vanjskog duga za Jugoslaviju. Da bi servisirala taj dug, zemlja je morala da poveća izvoz, što je dodatno motivisalo trgovinske odnose sa SAD. Međunarodni monetarni fond (MMF) igrao je značajnu ulogu u jugoslovenskoj ekonomiji, uslovljavajući finansijsku pomoć ekonomskim reformama koje su utjecale i na izvoznu strategiju.
Trgovinski odnosi između Jugoslavije i SAD tokom osamdesetih ostavili su trajan trag. Oni su pokazali i potencijal i izazove izvoza na veliko i zahtjevno tržište. Priča o Yugi je podsjetnik na važnost kvaliteta i pouzdanosti, dok su uspjesi drugih jugoslovenskih kompanija demonstrirali sposobnost zemlje da se takmiči u različitim sektorima.