Toyota trenutno nije bez problema. Skandal s certifikacijom vozila koji je izbio prošle godine i dalje muči slavnog proizvođača automobila.
Oko 100.000 Tundri i Lexusa LX dobija nove motore zbog fabričkog problema. Pristižu i tužbe zbog Toyotinih ambicija vezanih uz vodik.
Međutim, novac i dalje pristiže - tačnije 8,9 milijardi dolara.
Toliko je Toyota zaradila od aprila do juna, prvog kvartala fiskalne godine u Japanu. To je porast od 1,7 posto u istom lanjskom razdoblju i rekord za firmu.
Operativni prihodi iznosili su 8,9 milijardi dolara, što je povećanje od 17 posto, dok ukupni prihodi porasli za 12 posto na 78,7 milijardi dolara — što je također rekord za prvo tromjesečje.
U međuvremenu, Toyotina globalna prodaja pala je za 1,9 posto u tom razdoblju.
Prodaja je posebno pala u Japanu (14 posto) uglavnom zahvaljujući gore spomenutim problemima s certificiranjem vozila zbog kojih je za nekoliko modela obustavljena prodaja.
Da nije Sjeverne Amerike — gdje je prodaja porasla za 14,3 posto u prvoj polovici godine — finansijski podaci bili drugačiji.
Kako firma ostvaruje rekordnu dobit uz pad ukupne prodaje?
Toyota ukazuje na deprecijaciju japanskog jena kao glavni razlog, sugerirajući da bi se brojke mogle vratiti ako se jen oporavi, što se sada događa.
Brojke u drugom tromjesečju također će biti pod utjecajem bolje prodaje u Japanu jer će obustaviti prodaju modela Yaris Cross i dvije verzije Corolle pogođene skandalom.