Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) ostvarila je značajne napretke u unapređenju digitalnih usluga za fizička i pravna lica.
"U okviru tog procesa, fokusiramo se na povezivanje s javnim institucijama i subjektima kako bi olakšali administrativne procedure putem elektronske razmjene podataka koja omogućava javnim institucijama da besplatno imaju stalni pristup evidencijama koje vodi IDDEEA", navode iz IDDEEA-e.
Svi gradovi, opštine i ostale javne institucije, koje žele na ovaj način ubrzati poslovanje pod uslovom da imaju valjan pravni osnov, mogu podnijeti zahtjeve za stalni pristup podacima iz evidencija koje tehnički vodi i održava IDDEEA BiH, potpisati sporazum o stalnom pristupu te izvršiti pristup i razmjenu podataka putem web servisa.
Ta usluga značajno smanjuje vrijeme obrade zahtjeva jer se pristup i razmjena podataka vrše elektronski u realnom vremanu - trenutno, čime se omogućava brže i efikasnije rješavanje administrativnih procedura.
Osim te usluge, jedna od najznačajnih usluga koju je Agencija implementirala ove godine je elektronski potpis, dostupan svim građanima Bosne i Hercegovine.
Da bi koristili tu uslugu, zainteresovani moraju lično podnijeti zahtjev za izdavanje ePotpisa u Registracionim tijelima ovjerioca IDDEEA u Banjoj Luci, Sarajevu, Bihaću, Mostaru i Bijeljini. Nakon potpisivanja ugovora, građani mogu besplatno koristiti kvalifikovani elektronski potpis i ostvariti brojne prednosti.
"Konkretno, uvođenjem e-servisa i elektronskog potpisa, građani mogu obavljati poslove iz udobnosti svojih domova, što smanjuje potrebu za fizičkim odlaskom na šaltere. Upotreba elektronskog potpisa eliminiše potrebu za papirnim dokumentima, čime se smanjuju troškovi štampe i arhiviranja a uz sve to, ta usluga pruža visok nivo sigurnosti i zaštite podataka, što je ključno u savremenom poslovanju", ističu iz IDDEEA-e.
Agencija aktivno radi s brojnim institucijama i pravnim subjektima, posebno u bankarskom sektoru, na razvoju e-servisa koji uključuju elektronski potpis.
Iz IDDEEA-e pozivaju i druge nadležne institucije i sudionike da, u okviru svojih organizacija uspostave što više elektronskih servisa i usluga kako bi olakšali procese za sebe i građane. IDDEEA BiH stoji na raspolaganju za tehničku podršku.
"Ove inovacije ne samo da će unaprijediti kvalitet usluga, već će doprinijeti i modernizaciji cjelokupnog sistema javne administracije u Bosni i Hercegovini", poručuju iz te angencije.