IMPRESIVNI REZULTATI

Inovacija iz Nissana mogla bi nas spasiti u vožnji vrućim ljetnim danima, a štedi i gorivo

Nissan je testirao inovativnu tehnologiju. Riječ je o boji koja može pomoći u snižavanju temperature u kabini vozila ljeti i time smanjiti potrošnju.

Razvijena u suradnji s firmom Radi-Cool, specijalistom za radijacijske rashladne proizvode, boja uključuje metamaterijalne, sintetičke kompozitne materijale koje pokazuju svojstva koja se obično ne nalaze u prirodi.

Projekt je dio Nissanove težnje za inovacijama koje osnažuju putovanja i pomažu u stvaranju čišće i održive okoline.

Impresivni rezultati

U novembru 2023. Nissan je započeo 12-mjesečno ispitivanje na Tokijskom međunarodnom zračnom terminalu u Hanedi. U suradnji s firmom Japan Airport Terminal, Radi-Cool Japan i zračnim operaterom All Nippon Airways (ANA), Nissanova hladna boja nanesena je na vozilo Nissan NV100 kojim upravljaju zračne službe ANA-e.

Učinkovitost hlađenja boje posebno je uočljiva kada je vozilo parkirano na suncu duže vrijeme. Ne samo da je ugodnije sjesti u hladniju unutrašnjost, već je potrebno i kraće vrijeme rada klima uređaja kako bi se kabina ohladila na ugodnu temperaturu. To pomaže smanjiti opterećenje motora ili, u slučaju električnog vozila, baterije. U oba pogonska sklopa očekuje se manja potrošnja.

Kako radi rashladna boja?

Metamaterijal ugrađen u Nissanovu hladnu boju sadrži dvije čestice mikrostrukture koje reagiraju na svjetlost. Jedna čestica reflektira blisko infracrvene zrake na sunčevoj svjetlosti koje bi obično uzrokovale vibracije na molekularnoj razini unutar smole tradicionalne boje za proizvodnju topline.

Druga čestica omogućuje pravi proboj. Stvara elektromagnetske valove koji se suprotstavljaju sunčevim zrakama, preusmjeravajući energiju od vozila u atmosferu. U kombinaciji, čestice u Nissanovoj hladnoj boji smanjuju prijenos topline na površine kao što su krov, poklopac motora, vrata i ploče.

Iako rashladna boja nije nova, obično se koristi za zgrade i ostale građevine. Često je vrlo gusta te ju je potrebno nanositi valjkom. Bez ikakvog prozirnog završnog premaza, može ostaviti kredast trag na dodir.