"Švedska je bila jedna od prvih zemalja na svijetu koja je primijenila drugačiji pristup borbi protiv duhanskog dima – i ispostavilo se da je taj pristup bio ispravan, jer je ova država na putu da postane prva nepušačka zemlja u Evropi," izjavio je Patrik Hildingsson, potpredsjednik za komunikacije i korporativne poslove kompanije Swedish Match, najvećeg svjetskog proizvođača oralnih nikotinskih proizvoda, na konferenciji ReThink: Učimo od Švedske, koju je organizovala kompanija Philip Morris u Beogradu.
"Još 70-ih godina u Švedskoj smo počeli da se vraćamo našoj tradiciji – oralnim nikotinskim proizvodima poput snusa, a kasnije i nikotinskih vrećica. To nam je pomoglo da smanjimo stopu pušenja na oko 5%, što je najniža stopa u Evropi. Još važnije, imamo ubjedljivo najnižu stopu oboljevanja od bolesti povezanih s pušenjem, uključujući oralne karcinome i karcinom pluća," dodao je Hildingsson, ističući značaj alternativnih proizvoda u borbi protiv pušenja.
Primjer Švedske nije samo izuzetak već i inspiracija za druge zemlje koje se suočavaju s izazovima u borbi protiv pušenja. Upravo je ovo bila glavna poruka Tommasa Di Giovannija, potpredsjednika za međunarodne komunikacije kompanije Philip Morris International (PMI).
"Da bi ovakva praksa imala snažan pozitivan uticaj na globalno javno zdravlje, neophodne su inovativne politike, koje ohrabruju pušače koji ne žele da se odreknu nikotina da pređu na bolje alternative cigaretama, a kompanije da investiraju i dalje razvijaju te proizvode," rekao je Di Giovanni i istakao da je industrija tu da pokreće promjene, ali bi svi drugi zainteresovani akteri trebalo da je prate – regulatori, zdravstvene i nevladine organizacije, naučna zajednica.
Di Giovanni je naveo i primjere zemalja poput Japana, Novog Zelanda i Švedske, koje su u periodu od osam godina prepolovile broj pušača. "Na primjeru ovih zemalja pokazalo se da tradicionalne mjere u borbi protiv duhanskog dima zasnovane na zabranama nisu toliko efikasne, već da je do značajnog pada broja pušača dovela primjena principa smanjenja štetnosti koji se zasniva na prihvatanju naučno dokazanih manje štetnih alternativa," dodao je on.
Govornici su istakli i značaj potvrde proizvoda smanjenog rizika od strane svjetski priznatih zdravstvenih institucija. Američka agencija za hranu i lijekove (FDA) je, na osnovu brojnih naučnih studija, 2019. godine autorizovala, a ove godine potvrdila autorizaciju tvrdnje da se korištenjem vodećeg brenda snusa koji proizvodi Swedish Match umesto cigareta, korisnici izlažu manjem riziku od velikog broja bolesti povezanih s pušenjem. FDA je ovu odluku donijela na osnovu svog principa da je informisanje potrošača i dostupnost ovog proizvoda na tržištu u skladu s promocijom javnog zdravlja.
Kompanija Philip Morris je akvizicijom Swedish Match proširila svoj portfolio i na ovu kategoriju proizvoda, fokusirajući se prije svega na nikotinske vrećice, kako bi punoljetnim pušačima ponudila zamjenu za, do prije 10 godina svoj glavni proizvod – cigarete.
Upravo to je način da kompanija ostane relevantna u ultra turbulentnom vremenu, rekao je svjetski poznati futurolog iz Švedske, Magnus Lindkvist, naglasivši da je inovacija faktor X koji mijenja budućnost i čini je teško predvidljivom.
„Ništa sjajno se neće desiti ako se ne razigrate i ne rizikujete. Otkrijte specifične i interesantne situacije koje možete da promijenite. Tražite rješenja za aktuelne probleme, budite relevantni, a ne savršeni,“ istakao je Lindkvist.