Od prošle sedmice, svi novi automobili koji se prodaju u zemljama Evropske unije moraju biti opremljeni brojnim novim sistemima pomoći u vožnji.
Jedan od najvažnijih je Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), sistem koji predstavlja skup inovativnih tehnoloških rješenja integriranih u vozila s ciljem poboljšanja sigurnosti vozača, putnika te ostalih učesnika u saobraćaju, uključujući pješake i bicikliste.
Ovi sistemi, koji djeluju s različitim stepenima autonomije u odnosu na vozača, sposobni su intervenirati u različitim aspektima vožnje, poput kočenja, ubrzavanja, upravljanja ili signalizacije.
Uredba EU 2019/2144 utvrđuje da od 7. jula 2024. svi automobili koji se prodaju u Evropi moraju imati ovih osam naprednih sistema za pomoć u vožnji (ADAS):
- Autonomno kočenje u nuždi (AEB).
- Upozorenje o napuštanju trake (LDW).
- Inteligentna pomoć pri brzini (ISA).
- Alcolock u pripremi.
- Detektor umora vozača (DDR).
- Znak kočenja u nuždi.
- Pomoć pri kretanju unatrag (REV) i crna kutija (EDR).
Međutim, Uredba (EU) 2018/858 sadrži izuzetak od ovog pravila koja utječe na dvije vrste vozila. S njim će se moći registrirati i saobraćati bez navedenih ADAS sistema još jednu godinu, do 7. jula 2025.
To su automobili iz kraćih serija proizvodnje ili onih na kraju životnog ciklusa na tržištu. Kratke serije ograničene su na 1500 godišnjih registracija, piše Elmotor.
U svakom slučaju, takvim vozilima će biti izdana posebna potvrda.
Iz Carglassa objašnjavaju da će države članice imati mogućnost registracije onih automobila koji su u trenutku proizvodnje imali važeću EU homologaciju. Kako bi iskoristio ovu mjeru, potrebno je da proizvođač podnese zahtjev nadležnom tijelu svake države.
U njemu mora navesti tehničke ili ekonomske razloge koji sprečavaju vozila da zadovolje nove tehničke zahtjeve koje uključuju ADAS propise, piše Jutarnji.hr.