Kontejnerski brod Dali ostao je bez struje nekoliko puta prije nego što se u martu zabio u most Francis Scott Key u Baltimoreu usmrtivši šestero ljudi i paralizirajući glavnu saobraćajnu arteriju na Istočnoj obali SAD.
Nacionalni odbor za sigurnost saobraćaja (NTSB) rekao je u preliminarnom izvještaju da je oko 10 sati prije isplovljavanja iz Baltimorea na brodu Dali nestalo struje tokom održavanja u luci i kratko prije sudara.
Odbor je rekao da je kontejnerski brod imao i drugih prekida struje, uključujući i onaj oko četiri minute prije nesreće kada su se električni prekidači na brodu neočekivano aktivirali uzrokujući gubitak struje za svu brodsku rasvjetu i većinu opreme kada je brod bio kilometar od mosta.
Istraga još uvijek traje
Posada broda vratila je struju, ali se dogodio još jedan nestanak struje na oko 320 metara od mosta, što je zaustavilo sve tri pumpe za upravljanje pa posada nije mogla pomaknuti kormilo.
NTSB je rekao da "još uvijek istražuje električnu konfiguraciju nakon prvog nestanka struje u luci i potencijalne utjecaje na događaje tokom nesretnog putovanja."
Izvještaj uključuje prve objavljene nalaze istraživanja otkako je potpuno natovareni kontejnerski brod Dali prouzročio rušenje mosta u rijeku Patapsco. Predsjednica NTSB-a Jennifer Homendy svjedočit će u srijedu pred odborom Predstavničkog doma američkog Kongresa o federalnoj reakciji na taj kolaps.
U izvještaju nisu pronađeni problemi s kvalitetom goriva u brodu.
U aprilu je FBI otvorio kaznenu istragu zbog urušavanja mosta a istražitelji zaduženi za sigurnost otkrili su brodsku "crnu kutiju" koja daje podatke o položaju, brzini, smjeru, radaru te audio i radio komunikaciji na mostu, kao i alarme.
Osiguravatelj mosta izvijestio je ovog mjeseca da se priprema platiti 350 miliona dolara državi Maryland, što bi mogla biti prva veća isplata povezana s urušavanjem mosta.
Kontroliranim eksplozijama raznesen ostatak mosta
U ponedjeljak su u Baltimoreu pokrenute kontrolirane eksplozije kako bi se omogućilo uklanjanje dijela mosta s pramca broda Dali. To će spasilačkim ekipama omogućiti da izvuku iskrivljenu metalnu olupinu pomoću dizalica i teglenica, rekao je Inžinjerski zbor američke vojske.
Od nesreće, četiri privremena kanala su otvorena, čime je dopušten nastavak dijela prometa. Cilj je obnoviti pristup luci u cijelosti do kraja maja.
Maryland procjenjuje da će ponovna izgradnja mosta koštati 1,7 do 1,9 milijardi dolara, a očekuje da radovi budu gotovi do jeseni 2028.
Rano ujutro 26. marta, Dali je izgubio struju i zabio se u potporanj mosta. Jedan dio konstrukcije mosta pao je u rijeku Patapsco, a veliki dio završio je na pramcu Dalija.
Šest građevinskih radnika izgubilo je život.