Xpeng

Iz Kine stiže prijetnja BMW-u i Porscheu

Kineski proizvođač Xpeng je zaista učinio sve da bude viđen.

Na CES-u u Las Vegasu predstavili su leteći automobil eVTOL koji bi sljedeće godine trebalo da krene u masovnu proizvodnju, a nedavno su najavili i pokretanje podbrenda za mlade koji će nuditi jeftine električne automobile sa vještačkom inteligencijom, a sve to za manje od 20.000 eura.

Štaviše, pokrenuli su svoje operacije u Danskoj, Norveškoj, Nizozemskoj i Švedskoj, ali je sada Xpeng ušao u jazbinu punu vukova - njemačko tržište.

Izgradili su relativno skromnu prodajnu mrežu od 12 dilera na 24 lokacije, koju žele da povećaju na 60 dilera i 120 prodajnih mjesta. Obećavaju isporuku rezervnih dijelova u roku od 24 sata.

Oni će okušati sreću sa dva modela - sportskom limuzinom P7 i luksuznim SUV-om G9. Oba su dužine od skoro pet metara i standardno dolaze sa apsolutno vrhunskom opremom, mnoštvom sistema za pomoć vozaču, osam godina garancije na baterije i sedam na automobilu, piše "Index".

Ogromni panoramski krovovi, električna sjedišta sa funkcijama masaže naprijed i nazad i ekrani od 15 inča su standardni dio opreme.

Softver se automatski ažurira "over-the-air", a samo jedan paket opreme i kuka za prikolicu mogu se naručiti kao dodatna oprema.

Xpang P7 startuje od 49.600 evra sa pogonom na zadnje točkove, 276 KS i autonomijom od 576 kilometara. Performans verzije sa pogonom na sve točkove i 473 KS (od 58.600 evra) trebalo bi da pređe 505 kilometara sa punom baterijom kapaciteta 86,2 kWh.

U pitanju je 400-voltni sistem, baterija se puni na maksimalnih 175 kW i može da se napuni od 20 do 80 odsto za 25 minuta.

Što se tiče G9, čija je početna cijena 57.600 evra, ovaj model ima platformu od 800 volti i može da puni snagama do 300 kW. Dopuna baterije od 20 do 80 odsto zato traje svega 15 minuta.

Također je dostupan sa pogonom na zadnje i sve točkove, i sa baterijama kapaciteta 78,2 i 98 kWh. Na raspolaganju su verzije sa 312 ili 512 KS (prva sa zadnjim, druga sa pogonom na sva četiri točka), a WLTP domet je 460 ili 570 km, u zavisnosti od varijante.

Xpeng ne precizira konkretne ciljeve prodaje, iako se za početak govori o 3 odsto udjela među električnim automobilima u Njemačkoj, prenosi "b92".