DRASTIČNO SMANJUJE NESREĆE

Iz Tesle se pohvalili: Vožnja s uključenim autopilotom je osam puta sigurnija

Tesla je objavila zanimljiv izvještaj o sigurnosti svojih automobila, temeljeno na podacima prikupljenim tokom prvog kvartala 2024. Izvještaj naglašava važnost korištenja poluautonomnog sistema "Full Self-Driving" (FSD) tokom vožnje.

Prema Tesli, ovaj sistem pomoći vozaču drastično smanjuje vjerojatnost nesreće. Tesla tvrdi da se u prvom tromjesečju 2024., na temelju podataka iz njihovih električnih automobila, dogodila jedna nesreća na pređenih 12,28 miliona kilometara kada je sistem bio aktivan.

U automobilima u kojima sistem nije bio aktivan dogodila se jedna nesreća na 1,54 miliona kilometara.

Firma je te podatke uporedila s najnovijim podacima američkih National Highway Traffic Safety Administration i Federal Highway Administration (Nacionalne uprave za sigurnost na cestama i Federalne uprave za autoceste), prema kojima se u prosjeku jedna saobraćajna nesreća u SAD-u dogodi na svakih 1,08 miliona kilometara.

Tesla je također objavila grafikon koji prikazuje historiju nesreća s i bez FSD-a ili Autopilota. Trend pokazuje da se s godinama broj prijeđenih kilometara po nesreći povećava, što bi trebalo značiti da su njihovi automobili sve više sigurni.

Tesla je također naglasila da su u ovu statistiku uključene sve nesreće, pa i one u kojima ni jedan sistem pomoći vozaču ne može intervenirati da spriječi sudar, kao što je na primjer nalet drugog vozila na Teslu kada je ona bila zaustavljena.

Iako se Tesla hvali s učinkovitošću svojih poluautonomnih sistema pomoći vozaču, firma je već mnogo puta bila predmet istraga zbog nesreća koje su se dogodile s aktivnim Autopilotom ili FSD sistemom.

No valja naglasiti da su za većinu tih nesreća krivi vozači jer su se pretjerano oslanjali na sistem i nisu pratili što se događa na cesti ispred njih. Mnogi tvrde da je za te slučajeve kriva sama Tesla jer nazivi Full Self-Driving i Autopilot sugeriraju da automobil može voziti potpuno sam, no zapravo se radi o poluautonomnim sistemima koji služe samo kao pomoć vozaču, a ne o potpuno samostalnoj vožnji.