IT

Izgleda da se bliži kraj besplatnom Facebooku i Instagramu

Još uvijek niko ne zna

Meta, kompanija koja stoji iza popularnih društvenih mreža Facebook i Instagram, razmatra uvođenje mjesečne pretplate za korisnike iz Evropske unije koji se ne slože sa prikazivanjem personalizovanih oglasa.

Do čega će to dovesti?

Stiže li kraj besplatnog Facebooka i Instagrama? Kompanija Meta, koja stoji iza ovih društvenih mreža, najavila je da će korisnici iz Evropske Unije možda morati da plaćaju 14 eura mjesečno korištenje ovih mreža zbog regulative o privatnosti.

Kako će to uticati na korisnike, s obzirom na to da je riječ o globalnim društvenim mrežama? Na ovu temu govori Aleksandar Simić, IT stučnjak i influenser u emisiji Jutro na TV Prva.

"Ja bih odmah da, kako da kažem, smirim strasti. Instagram i Facebook se nikad neće naplaćivati. Bar po mom mišljenju, kao što imamo Netflix danas, gdje ti ne možeš da gledaš seriju ili bilo koju emisiju bez da prije toga platiš. Dakle, Facebook i Instagram, ono o čemu razmišljaju, je zapravo to da uvedu pretplatu za ads-free. Tako da, neko ko bi platio to na mjesečnom nivou, ne bi imao sponzorisane objave. Kao što je slučaj na YouTubeu otprilike. Tako nekako", kaže Simić.

Znamo i kada gledamo video klipove, da su nam dosadne te reklame uvijek i svi se nekad malo iznerviramo, da li to znači da će sada na Instagramu i Facebooku da se poveća broj tih reklama? Da li će nas oni na neki način primorati da mi zaista plaćamo tu pretplatu?

"Neće, pošto o tome tek razmišljaju u Evropskoj uniji, tako da kod nas još neće stići, možda negdje sljedeće godine, i to krajem sljedeće godine. Tako da mislim da tu neće biti problema, pogotovo kad je riječ o Instagramu i Facebooku. Na njima mi biramo da li ćemo uopšte da gledamo tu reklamu, dakle bukvalno potezom jednog prsta možemo samo da odlučimo – ne, ne želim da gledam reklamu. Smatram da to neće još toliko zaživjeti, jer i da dođe do tih naplata, prosto mislim da će ljudi samo nastaviti da rade onako kako su do sada navikli. Dakle, ko voli da gleda reklame, kome pomažu – nastaviće, ko neće – neće, i to je to", kaže Aleksandar Simić za TV Prva.