"Yugo.Logo: Grafička identifikacija u Jugoslaviji" jedinstvena je regionalna putujuća izložba koja je otvorena sinoć u Europe House. Izložba, zasnovana na istoimenoj online arhivi, prikazuje više od 400 znakova i logotipa sa prostora bivše Jugoslavije nastalih od sredine 20. stoljeća do 1990-ih uključujući kultnu Pahuljicu sarajevske Olimpijade, i svojevrsna je dvorana slavnih za neke od najznačajnijih i najproduktivnijih dizajnera u oblasti dizajna vizuelnih komunikacija.
Kroz vizuelne artefakte, izložba naglašava važnost kulture i umjetnosti u njegovanju jedinstva unutar različitosti – osnovne vrijednosti Evropske unije, saopćeno je iz Delegacije EU u BiH.
"Izložba je u skladu s ciljem EU da očuva i promovira različita kulturna nasljeđa, jer ona čine temelj otpornog, konkurentnog evropskog društva i ekonomije. Može se posmatrati kao svojevrsni omaž kulturnom, umjetničkom i kreativnom identitetu prisutnom u regiji i ilustruje kako je vizuelni identitet bio ključni element u pozicioniranju lokalnih proizvoda i industrija na evropskoj sceni. Zadovoljstvo je ugostiti ovu izložbu u našoj Europe House i nadamo se da će mladi talenti prepoznati potencijal i značaj ovog naslijeđa za naše kulture i ekonomije", rekao je Adebayo Babajide, zamjenik šefa Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini.
Posjetioci izložbe moći će istražiti jedinstvene dizajne te da promisle o načinima kako umjetnost može inspirisati nove generacije da cijene svoje kulturne korijene, istovremeno prihvatajući zajedničke evropske vrijednosti. Ova izložba ne samo da slavi prošlost, već i potiče dijalog o identitetu i saradnji među nacijama.
Autor izložbe Ognjen Ranković, dizajner iz Beograda, namjeravao je ovom inicijativom sačuvati naslijeđe grafičkog dizajna.
"Osnovno polazište cijelog projekta Yugo logo leži u činjenici da se većina grafičkih simbola predstavljenih na ovoj izložbi, nastalih prije više od pola vijeka, smatra izuzetno kvalitetnim rješenjima i po savremenim standardima. Njihov uticaj na današnji (lokalni) dizajn, ali i na uspostavljanje kolektivnih estetskih kriterijuma, nikako nije zanemarljiv, što temu cijelog istraživanja, iako naizgled arhaično, čini veoma aktuelnom", ističe Ranković.
Izložbu "Yugo.Logo: Grafička identifikacija u Jugoslaviji" građani mogu posjetiti od ponedjeljka do petka od 9.00 do 17.00 u Europe House do 15. novembra.