Dva američka aviona B-1 iz zračne baze Dyess u Teksasu, izvršit će sutra nizak prelet iznad nekoliko bosanskohercegovačkih gradova u znak partnerstva naše države i Sjedinjenih Američkih Država..
"Danas prepoznajemo trajnu vezu između Sjedinjenih Država i Bosne i Hercegovine", rekao je general američkih zračnih snaga James Hecker, komandant američkih zračnih snaga u Evropi, zračnih snaga u Africi i NATO savezničke zračne komande.
"Današnji prelet pokazuje našu posvećenost njegovanju snažnih diplomatskih odnosa i služi kao svjedočanstvo o našim zajedničkim vrijednostima i zajedničkim ciljevima. Kroz saradnju i razumijevanje otvaramo put za budućnost mira, sigurnosti i prosperiteta u regionu", dodao je.
Prelet će biti obavljen u Sarajevu, a moći će se vidjeti i iznad nekih drugih bh. gradova.
Bombarderi B-1B stacionirani su u RAF Fairforda, Velika Britanija, za najnoviju iteraciju misije Bomber Task Force. Ta misija omogućava avijatičarima da kontinuirano izvode operacije širom svijeta u trenutku kako bi pomogli u održavanju globalne stabilnosti i sigurnosti, istovremeno omogućavajući jedinicama da se upoznaju s operacijama u različitim regionima.
B-1B Lancer je teški bombarder dugog dometa koji može nositi najveći konvencionalni teret vođenog i nevođenog oružja u inventaru zračnih snaga.
Višenamjenski B-1 je okosnica američkih snaga dugog dometa. Može brzo isporučiti ogromne količine preciznog i nepreciznog oružja protiv bilo kojeg protivnika, bilo gdje u svijetu, u bilo koje vrijeme.
Karakteristike
Kombinovana konfiguracija krila i tijela B-1B, krila promjenjive geometrije i turboventilatorski motori sa naknadnim sagorijevanjem, kombinuju se kako bi pružili veliki domet, upravljivost i veliku brzinu uz povećanje preživljavanja. Postavke prednjeg krila koriste se za polijetanje, slijetanje, punjenje gorivom u zrak i u nekim scenarijima upotrebe oružja na velikim visinama.
Postavke zamaha krmenog krila, glavna borbena konfiguracija, obično se koriste tokom visokog podzvučnog i nadzvučnog leta, poboljšavajući manevarsku sposobnost B-1B u režimima male i velike visine. Brzina i superiorne karakteristike upravljanja B-1B omogućavaju mu da se neprimjetno integriše u pakete mješovitih sila.
Ove sposobnosti, u kombinaciji sa njegovom značajnom nosivošću, odličnim radarskim sistemom za ciljanje, dugotrajnim zadržavanjem i preživljavanjem, čine B-1B ključnim elementom svake zajedničke/kompozitne udarne snage.
Historija
B-1A je prvobitno razvijen 1970-ih kao zamjena za B-52. Četiri prototipa ovog strateškog bombardera velikog dometa i velike brzine (2,2 Maha) razvijena su i testirana sredinom 1970-ih, ali je program otkazan 1977. prije nego što je krenuo u proizvodnju. Testiranje leta nastavljeno je do 1981.
B-1B je poboljšana varijanta koju je pokrenula Reaganova administracija 1981. Velike promjene su uključivale i dodatnu strukturu za povećanje nosivosti za 74.000 funti, poboljšani radar i smanjenje poprečnog presjeka radara za red veličine. Ulaz je opsežno modificiran kao dio ove redukcije RCS-a, što je zahtijevalo smanjenje maksimalne brzine na 1,2 Maha.
Prvi serijski B-1 poletio je u oktobru 1984. godine, a prvi B-1B je isporučen u vazduhoplovnu bazu Dyess u Teksasu u junu 1985. Početne operativne sposobnosti postignute su 1. oktobra 1986. godine. Konačni B-1B je isporučen 2. maja 1988.