BIG-ova agresivna strategija širenja portfolija u Srbiji nastavljena je kupovinom tržnog centra Promenada u Novom Sadu.
Da je srbijansko tržište za BIG atraktivno, govori činjenica da BIG grupa na kraju 2023. generiše 51,6 posto ukupnih prihoda iz Srbije, dok je u 2022. doprinos Srbije bio tek 9,2 posto, piše Bloomberg Adria.
BIG ovom transakcijom želi da učvrsti izvor prihoda iz Srbije čitavoj grupi, pa je strateška odluka potpomognuta i kreditom koji je BIG dobio od EBRD-ja od 100 miliona eura.
Kupovinom Promenade, BIG postaje vlasnik skoro svih mjesta kupovine u Novom Sadu, jer je već vlasnik njenog dosadašnjeg glavnog konkurenta za privlačenje kupaca – BIG retail parka.
BIG je vlasnik i nekoliko crnogorskih šoping centara, među kojima je i najveći – Big Fashion, nekadašnji Delta City.
Osim njega, izraelska kompanija je stekla vlasništvo i nad susjednim City Mallom, kao i velikim rezidencijalno-poslovnom kompleksu The Capital Plaza.
Dosadašnji vlasnik Promenade, NEPI Rockcastle, u svom portfoliju u Adria regionu ima Arena centar u Zagrebu. Prema internoj procjeni vrijednosti cijelog portfolija na nivou grupe – Promenada ima najmanje učešće, od svega dva posto, dok Arena centar doprinosi sa četiri odsto.
Kada se posmatra ovaj parametar, ne iznenađuje napuštanje tržišta Srbije, odnosno odluka da Promenada bude prodata za 177 miliona eura. Štaviše, NEPI je ovom transakcijom uspio da ostvari veću prodajnu cijenu nego što je procijenjena vrijednost Promenade od 145,6 miliona eura, prema podacima NEPI-ja za 2023. godinu.
S druge strane, BIG je dobio tržni centar koji je potpuno popunjen i čiji je prihod po kvadratnom metru površine porastao za 11 odsto godišnje u 2023. godini i godinama unazad bilježi rast prihoda po kvadratnom metru.
Inače, BIG je vodeća izraelska firma u razvoju shopping centara.