Priznajte kada ste posljednji put podešavali pritisak u gumama? Ne morate da crvenite, jer niste sami. Prema provedenim istraživanjima, čak 53 posto vozila ima premalo zraka u gumama, što je zapravo vrlo opasno.
Premalo zraka u gumi može skupo da košta. Ako vozite na čak i na malo ispuhanim gumama, rizikujete oštećenje pneumatika i povećanje potrošnje goriva.
Zanemarivanje je opasno, jer bez potrebnog pritiska nijedna guma ne može da obavlja svoj posao kako treba. Deformacije griju gumu koja zbog toga na kraju može da pukne. Ipak, ne mora uvijek da dođe do ekstremnih situacija, ali ako vam fali svega 0,4 bara do propisanog pritiska, životni vijek gume se skraćuje za oko trećinu, a otpor kotrljanju se povećava, što dalje utječe na povećanje potrošnje goriva…
Iz ovog razloga, redovna provjera pritiska u gumama treba da bude sasvim normalna navika svakog vozača, jer na kraju tako čuvamo svoj novčanik i povećavamo sigurnost u saobraćaju jer previše ili premalo napuhana guma vrlo lako gubi kontakt sa podlogom pogotovo po mokrom kolovozu, a i put kočenja se produžava.
Pravilo je: na svake dvije sedmice na pumpi pri točenju goriva provjerite pritisak u gumama. Kao i pred svaki duži put.
Pravilan pritisak za vaš automobil nalazi se u uputstvu za vozilo, sa unutrašnje strane vratanaca od rezervoara ili na ramu vrata. Različiti podaci na naljepnicama odnose se na parametre kada je guma hladna i mogu varirati i zbog dimenzija pneumatika, nosivosti i slično, i to oko 0,5 bara.
Pred duži put, pogotovo ako je vozilo pod većim opterećenjem, podesite pritisak u vašim gumama za 0,3 bara više od propisanog. Možda ćete malo izgubiti na komforu, ali ćete smanjiti otpor kotrljanju i stoga trošiti manje goriva.
Mnoga vozila danas imaju prikaz pritiska u pneumaticima na instrument tabli. Ventili sa senzorom se postavljaju u gumu, i u zavisno od vozila, vozač može da prati stanje, odnosno koliki je pritisak u svakom pneumatiku, ili, u drugom slučaju, dobit će zvučno i vizuelno upozorenje ukoliko je pritisak nepropisan. Postoje i sistemi gdje je senzor u samoj kapici ventila.
Sa „ranflet“ pneumaticima malo je teže vidjeti da li je guma izgubila pritisak. Zato je kod njih obaveza da postoji sistem za praćenje pritiska u gumama, a od 2014. godine ovo se odnosi na sva novoproizvedena vozila.
Također, „ranflet“ guma može da se vozi duže vreme sa nepravilnim pritiskom, ali to prijeti da ona pukne jer zidovi gume nisu dobro podržani. Postoje direktni i indirektni sistemi mjerenja pritiska – indirektni koriste ABS senzor.
Zrak je glavni dio gume koji obezbjeđuje stabilnost. Upravo zbog toga provjere morate obavljati redovno. Ako ne možete sami da se sjetite, može vaš smartphone koji sigurno imate. Neka vas podsjeća na to svakih 14 dana.