Kineski Xpeng traži mjesto za tvornicu u Evropi, što ga čini najnovijim kineskim proizvođačem električnih vozila koji želi ublažiti utjecaj uvoznih carina izgradnjom tvornice.
Kineski partner Volkswagen Grupe je u početnim fazama odabira lokacije u Evropskoj uniji kao dio svog budućeg plana za lokalizaciju proizvodnje, rekao je izvršni direktor He Xiaopeng za Bloomberg.
Kompanija planira graditi u nekom od područja s relativno niskim rizicima rada.
Uspostavom proizvodnog pogona u Evropi Xpeng bi se pridružio kineskim proizvođačima električnih vozila poput BYD-a, Cheryja i Geelyja, koji planiraju gradnju tvornica kako bi proizvodili bez carina, koje je nametnula EU za vozila koja dolaze iz Kine (idu sve do 36 posto).
Na domaćem tržištu Xpeng nije u idealnoj poziciji, jer prodaja stagnira, cijene vozila padaju zbog rata cijenama… Od početka januara cijene dionica firme su se prepolovile.
Proizvođač automobila isporučio je oko 50.000 vozila u prvoj polovici, oko petine BYD-ove mjesečne prodaje, prenosi HAK revija.
Trenutno, svijetla tačka za Xpeng je partnerstvo s VW-om. Njemački div kupio je manjiski paket dionica Xpenga.
Stotine zaposlenika njemačkog proizvođača automobila sada rade u njegovom sjedištu u Guangzhouu. Menadžeri na nivou potpredsjednika s obje strane sastaju se najmanje jednom sedmično.
Uz pomoć VW-a, Xpengova bruto marža u drugom se kvartalu popela na 14 posto s negativnih 3,9 posto prije godinu.