ZIMSKE RADOSTI

Jutarnje zimske muke vozača: Evo kako najefikasnije odlediti stakla na autu

Situacija koja će se ponavljati mnogo puta u mjesecima koji su ispred nas mnogim je vozačima prava gnjavaža

Počelo je vrijeme "zimskih radosti" s automobilima. Temperature koje su zadnjih dana pale ispod nule u kombinaciji s relativnom velikim nivoom vlage u zraku znače da će nas ujutro naš automobil koji je parkiran na otvorenom "dočekati" s neželjenim iznenađenjem, ledom na staklima.

Situacija koja će se ponavljati mnogo puta u mjesecima koji su ispred nas mnogim je vozačima prava gnjavaža. U nastavku ćemo vam pokušati malo olakšati "jutarnje muke" i pojasniti koji su najefikasniji načini za uklanjanje leda sa stakla.

U zadnje vrijeme vrlo su popularni postali sprejevi za odleđivanje stakla. Oni se "na prvu" čine kao "magično rješenje" koje će u potpunosti riješiti problem, no svi koji su ih već isprobali znaju da njihovo djelovanje u praksi nije tako savršeno. Ovi sprejevi koji se uglavnom sastoje od mješavine vode i alkohola s nekim pomoćnim hemijskim spojevima, su daleko od svemogućih. Brzo i jednostavno odleđivanje "kao s reklame" rijetko će se dogoditi kada koristite ove sprejeve.

Tako nešto moguće je samo na vrlo tankom sloju mraza, no kada je sloj leda debiji (nakon ledene kiše ili kada se smrzne otopljeni snijeg na autu) i sprejevima će trebati dosta dugo vremena dok ne otope led s vašeg stakla. Osim toga primijetit ćete kako se relativno brzo troše što su uz cijene koje se mogu kretati i više od 12 KM na kraju može itekako osjetiti na novčaniku, bez da ste postigli efekt kakav ste očekivali.

Osim toga čišćenje sprejem može dodatno zakomplikovati vaš život na niskim temperaturama. Naime, ako nakon toga dobro ne obrišete staklo mikroskopski tanak sloj vode koji je ostao na njemu opet će se početi lediti čim krenete u vožnju blokirajući vam pogled prema naprijed što može biti prilično opasno.

Koliko god tražili neko novo i revolucionarno rješenje najbolje ćete stakla od debljeg leda očistiti staromodnim struganjem u kombinaciji s grijanjem ventilacijom automobila uz upaljeni motor. Zvuči čudno, no grijanje stakla motorom otopit će deblji led na automobilu jeftinije od specijalnih sprejeva, jer će cijena potrošenog goriva biti manja od cijene potrošenog spreja. Ako pritom i vi uskočite sa strugalicom za led postići ćete najbolje i najbrže rezultate.

Postupak je vrlo jednostavan: upalite grijanje auta i namjestite ventilaciju na vjetrobran. Zatim se pozabavite struganjem tako da započne s ruba stakla i idete prema sredini. Kada se led zbog grijanja počne lagano otapati, a to je na većini auta već za nekoliko minuta struganje će biti brže i lakše, pa je ponekad možda dobro malo pričekati.

Važno je da sa strugalicom budete oprezni. Nemojte strugati previše agresivno jer i plastična strugalica može lako izgrepsti stakla. Koristite samo specijalne strugalice za led i pazite da nisu oštećene. Nipošto se ne bi smjeli koristiti nekakva priručna rješenja poput kreditne kartice, kutije od CD-a, a pogotovo ne metalni predmeti.

Nakon što ste uklonili sav led sa stakla nije na odmet prebrisati vjetrobran papirnom krpom, krpom od mikrovlakana (ili drugom sličnom tkaninom) kako se zaostala voda ne bi ponovo zamrznula kada krenete u vožnju. Brisači to ne mogu u potpunosti obaviti već će na staklo nanijeti tanak film vode koji će se zamrzavati tokom vožnje.

Za kraj smo ostavili nekoliko savjeta o tome šta nipošto ne smijete raditi da biste odledili svoje staklo

Polijevanje vrućom ili toplom vodom možda se na prvu čini kao efikasna metoda, no ono je izuzetno opasno jer zbog velikih temperaturnih razlika može doći do pucanja stakla.

Također, "lijena metoda" odleđivanja korištenjem tekućine za pranje stakla iz brizgalica auta i brisača nije nimalo preporučljiva: ovako se vrlo lako mogu oštetiti metlice brisača, a ako su brisači čvrsto zaleđeni za staklo može doći i do kvara mehanike koja ih pokreće.

Iako zvuči nevjerojatno, mnogima je na pamet palo staklo odleđivati i korištenjem soli (ili solne otopine) ili pak sirćeta. Obje metode mogu biti efikasne, no sirće i so su vrlo korozivni i mogu oštetiti metalne dijelove automobila.