Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić nastavlja kontinuiranu kampanju u kojoj sve više pokušava da se predstavi kao običan, prosječan građanin. Jede sendvič sa haube, priča da ne voli modne marke, kao i da vozi auto star više od 15 godina. Sagovornici N1 kažu da je to Vučićeva slika biračkog tijela. Ali, šta ta slika govori o životu u zemlji koja se predstavlja kao ekonomski tigar.
On gradi puteve i bolnice, poklanja javni novac i vitamine, donosi sve najbitnije odluke. Uprkos tome, predsjednik Srbije često naglašava kako živi skromno.
„Bogatiji nisam. Ja nemam automobile od 150, 200 i 300 hiljada eura. I dalje imam škodu iz 2006. godine, registrovanu na bratovo ime“, kaže predsjednik Srbije Aleksandar Vučić.
Kada mu zatreba kratak predah, bira samo pristupačne destinacije.
Vučić: Ići ću u Grčku, Tursku ili Egipat.
Novinar: Mislite da će Vam to biti dovoljo? Tri, četiri dana nije dovoljno…
Vučić: I suviše. Za koga nije dovoljno? Nego šta, da ležim, da se čvarim na suncu 15 dana, da ne znam šta ću sa sobom.
Nema pametni telefon, niti ga to zanima.
„Ja imam onaj jedan telefon i to sokoćalo mijenjam jednom u dvije godine, kad ga polupam negdje. Dakle, pojma nemam ni šta su vam te aplikacije“, naglašava Aleksandar Vučić.
Rekli bi mnogi – sasvim običan čovjek, ali ne i novinar Đorđe Vlajić. Smatra da je sve to intenzivna kampanja srbijanskog predsjednika.
„Vučić spada u ljude da kada vam kaže „dobar dan“, pogledate kroz prozor da li je dan. On je sklon tome da literarno dotjera istinu, odnosno činjenice onako kako njemu odgovara. Ovo što radi okrenuto je prije svega njegovim glasačima, da ih kondenzuje, da te uhljebe SNS-a koji su strpani u vlast privoli da izađu na izbore i da zaokruže ono što treba da zaokruže“, smatra Vlajić.
Ali su ga čak i tabloidi njemu naklonjeni u tome demantovali. Doduše, vjerovatno nesvjesno.
Hvalio se na Instagramu da sa saradnicima jede kao građevinac, zaboravljajući da ga je prije nekoliko godina Twitter zajednica „zatekla“ u jednom od najskupljih restorana u New Yorku. Kritikovao je saradnike jer ljetuju na elitnim destinacijama kod svojih drugara.
„Nađi druga u Sopotu, a ne na Brionima, jer naš narod nema druga na Brionima“, govorio je Vučić.
Mada, kako prenose mediji iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, i sam voli elitno društvo sa kojim gleda trke Formule 1.
Marketinški stručnjak Igor Avžner u njegovim nastupima prepoznaje pretvaranje u „običnog čovjeka“, zarad birača.
„Pokušava da im pokaže da se on poistovećuje sa njima, da bi sutra na izborima oni mogli da se poistovijete sa njim“, kaže Avžner.
Što je čudno. Jer, Aleksandar Vučić često ističe da se živi bolje nego prije, a za birače misli da nemaju za egzotičnija putovanja, bolji telefon ili skuplje naočale.
„Predsjednik ima sve statističke podatke i zna kome se obraća. Jedno je da li smo mi na televiziji „ekonomski tigar“ i da li živimo u svijetu kakav nam prikazuju „Pink“, „Happy“ i ostale prorežimske televizije ili živimo u svijetu kome se on obraća. Znači, on samim tim obraćanjema demantuje sam sebe“, dodaje Avžner.