Crna kutija je decenijama ugrađena u avione, a od 7. jula 2024. takva kontrolna kutija bit će obavezna u svim novim automobilima.
Sistem trajno bilježi podatke o vozilu, ali ih čuva samo kada se prekorači određeni prag za aktiviranje. Naime, ako senzori detektuju, naprimjer, nesreću ili ako kontrolna jedinica automobila signalizira da je sudar neizbježan.
Snimci su veoma kratki: 5 sekundi prije i 300 milisekundi poslije nesreće.
Nekoliko faktora može pokrenuti snimanje. Između ostalog, promjjena brzine za više od 8 km/h u roku od 150 milisekundi, aktiviranje zatezača pojaseva, detonacija zračnih jastuka, aktiviranje "aktivne haube" (ako su automobili opremljeni ovim sistemom) i sudar otpozadi, piše njemački autoklub (ADAC).
EDR je obično dio kontrolnog modula zračnih jastuka, pošto ionako prenosi informacije senzora ubrzanja. Podaci se čuvaju samo lokalno u vozilu, tako da ne smiju biti dostupni putem internet veze.
Podaci se mogu pročitati preko interfejsa za dijagnostiku u vozilu (OBD) ili preko kontrolne jedinice zračnih jastuka ako je OBD uništen u nesreći.
Podaci koji se čuvaju su brzina vožnje, položaj pedale gasa, broj obrtaja motora, aktivnost ABS-a i kontrole stabilnosti, kao i ugao upravljanja (prednjih točkova).
U slučaju udesa, između ostalog se bilježe promjene u uzdužnoj i bočnoj brzini, status pojasa vozača i suvozača, lampica upozorenja zračnog jastuka i vrijeme aktiviranja zračnog jastuka.
Podaci o EDR-u se obično čitaju po nalogu sudije ili državnog tužilaštva. Zatim se šalju stručnjaku da razjasni detalje nesreće.
Vozač ne mora uvijek da daje dozvolu za ovo. Međutim, može se desiti da interes krivičnog gonjenja prevlada nad interesom zaštite podataka o ličnosti.
Ovo može biti slučaj, naprimjer, ako je potrebno razjasniti kako je došlo do nesreće sa ozbiljnim povredama i/ili smrtnim slučajevima.