Kako proizvođači automobila stvaraju još učinkovitija vozila? Postoje brojne tehnologije koje su pomogle da benzinski motori i dalje postaju učinkovitiji.
Ušteda goriva nasuprot učinkovitosti goriva
Kako cijene benzina nastavljaju rasti, svi su zainteresirani za povećanje uštede goriva i dodatno smanjenje potrošnje goriva. Agencija za zaštitu okoliša (EPA) odredila je ocjene za sve marke i modele automobila koji se prodaju u Americi kako bi potrošači znali koliko kilometara mogu očekivati po litri goriva. No, utjecaja na ekonomičnost korištenja goriva ima više nego što se čini na prvi pogled. Na primjer, učinkovitost goriva vozila može biti smanjena zbog brojnih uzroka kao što su otpor zraka, otpor guma, kvarovi motora, neispravna pumpa za gorivo i ostalo. Naravno, način na koji vozite također ima velik učinak na broj kilometara po litri. Jako ubrzanje troši gorivo. Korištenje tempomata tokom vožnje autocestom smanjuje potrošnju goriva. Ali kako proizvođači automobila stvaraju još učinkovitija vozila i kako ona rade?
Moderni automobili s uštedom goriva
Kako su automobili evoluirali, postajali su sve bolji i bolji. Današnja vozila imaju bolji ovjes, pametnije pogonske sklopove koji štede gorivo i naprednu tehnologiju koja graniči s autonomnim putovanjem. Izrađeni su od naprednih materijala, imaju aerodinamični dizajn, lakši su (uvjetno) i imaju visoko učinkovite motore i prijenose. Sve to zajedno i moderna vozila postigla su dobitke od preko 40 posto u pouzdanosti i učinkovitosti goriva u posljednjih 10 godina. Jednostavno održavanje vozila također poboljšava ekonomičnost goriva. Prijeći ćete više kilometara na litru goriva ako promijenite ulje i filtar ulja prema preporuci proizvođača i pobrinite se da su vaše gume uvijek ispravno napuhane. Zanimljivo je kako je jedan od najvećih doprinosa smanjenju gubitku goriva kada vaš automobil stoji i ne radi. Dugotrajni rad u praznom hodu je kao bacanje goriva, a također zagađujete zrak bez razloga.
Nova tehnologija za uštedu goriva
Sve sljedeće nove tehnologije pomažu u boljoj učinkovitosti goriva i performansama motora.
Deaktivacija cilindara: Mnogi moderni automobili i kamioni koji imaju motore koji imaju mogućnost smanjenja broja aktivnih cilindara tokom vožnje, a to se osobito odnosi na V6 motore koji se još koriste, premda u jako malom broju. Tako na primjer, V6 može postati V4 tokom vožnje autocestom i aktivirati sve cilindre samo tokom ubrzavanja radi uštede goriva.
Izravno ubrizgavanje goriva: Benzin se ubrizgava izravno u cilindar za učinkovitije izgaranje nego kad se zrak i gorivo miješaju izvan cilindra.
Kontinuirano varijabilni prijenos: Mnogi novi automobili imaju ovu funkciju u kojoj par remenica varijabilnog promjera koje su povezane remenom ili lancem stvaraju mnoštvo prijenosnih omjera. Na taj način ograničava broj okretaja po kilometru, čime se smanjuje potrošnja goriva.
Integrirani starter/generator: Motor se gasi kada se zaustavite na bilo koji vremenski period (kao na semaforu). Motor se pokreće kada dodirnete papučicu gasa, smanjujući vrijeme praznog hoda.
Turbo punjači i super punjači: Ovi sistemi tjeraju komprimirani zrak izravno u cilindre i zbog toga gorivo potpuno i učinkovito izgara pri svakom hodu klipa, dodajući performanse dok troši manje goriva.
Varijabilno vrijeme ventila i podizanje: Posebni ventili kontroliraju smjesu zraka i goriva dok ulaze u motor i kontroliraju istrošenu ispušnu smjesu dok izlazi iz cilindara.