Povezivanje s Turskom i zemljama Skandinavije prioritet je rukovodstva Međunarodnog aerodroma u Mostaru, koje priželjkuje pozitivan ishod aktuelnih pregovora sa aviokompanijom Pegasus Airlines o uspostavi letova za tursku metropolu Istanbul.
Mostar se svojom kulturno-historijskom baštinom i prirodnim ljepotama uvrstio među bisere bosanskohercegovačkog turizma, a Međunarodni aerodrom je potencijalno okosnica razvoja grada na Neretvi.
Aerodrom u Mostaru je otvoren za civilni zračni promet 1965. godine, isključivo za domaće letove. Proglašen je alternativnim aerodromom za Međunarodni aerodrom u Sarajevu tokom Zimskih olimpijskih igara 1984. godine i tako je stekao status međunarodnog aerodroma.
Trenutno šest, sljedeće godine deset redovnih letova iz Mostara
Direktor Međunarodnog aerodroma Mostar Marko Đuzel istakao je da je aerodrom prije svega 12-13 mjeseci bio u velikoj krizi i skoro pred zatvaranjem, ali da je rukovodstvo uspjelo popraviti situaciju na način da je pokrenulo kampanju sufinansiranja aviokompanija i infrastrukturnim ulaganjima.
“Aerodrom danas ima šest redovnih letova za Zagreb, Beograd, Rim, Minhen, Veronu i Bari, od kojih su Zagreb i Beograd cjelogodišnji program, a mislim da ćemo u narednih mjesec potvrditi još dodatne četiri rute, tako da ćemo imati deset letova naredne godine. Broj putnika ove godine očekujemo oko 40.000, a već naredne su projekcije da će rasti na 60.000, što je približavanje onim maksimumima koje je ovaj aerodrom imao“, kazao je Đuzel.
Mostarski aerodrom realizira i charter letove, a velika većina njih su za vjernike koji posjećuju obližnje Međugorje.
Maksimalnih 80.000 putnika godišnje Aerodrom Mostar je imao 2012. godine, ali je pretrpio teške posljedice tokom pandemije COVID-19.
“Danas je Aerodrom Mostar fin međunarodni aerodrom sa redovnim letovima i charterima. Kada govorimo o međunarodnoj regulativi i standardima, ovaj aerodrom ispunjava sve što se traži za svaki međunarodni aerodrom i čak je ove godine drugi aerodrom iz BiH, pored onog u Sarajevu, koji je predao za certifikaciju po EASA-inim evropskim standardima i mi ćemo to završiti u naredna dva ili tri mjeseca“, naglasio je Đuzel.
Poziv kompanijama na javni pozivi za sufinansiranje letova
Naglasivši da su shodno aktuelnim trendovima i potrebama u aerodromu pokrenuli programe sufinansiranja letova kako bi privukli što više kompanija da uspostavljaju letove u Mostar, Đuzel je kazao da kontinuirano raspisuju javne pozive te vrste.
“Pozivamo sve kompanije koje imaju interes da lete za Mostar da se jave na ove javne pozive. Aerodrom Mostar će dati maksimalne popuste na svoje usluge, a kroz marketinške aktivnosti i finansijski pomoći kompanije koje žele da lete u Mostar. Naša ciljna tržišta su Italija, Poljska, Njemačka, zemlje Skandinavije i Republika Turska, koja je i tradicionalno i povijesno vezana za Mostar“, rekao je Đuzel.
Uspješnu priču letova za Beograd preslikati i na Istanbul
Posebno je Đuzel ponosan na uspostavljene redovne linije Mostar – Beograd za koju je kazao da je s popunjenošću od 80 posto putnika nadmašio očekivanja svih i da je kao trenutno najbolja linija mostarskog aerodroma značajna za jačanje saradnje na privrednom i turističkom planu.
“Mislim da bi ista priča bila i sa Istanbulom, odnosno sa Turskom jer narod dosta ljetuje na tom području i dosta smo privredno povezani, tako da mislim da bi imali korisnike iz svih sektora, a tu su i saradnje univerziteta i razmjene studenata i slično. Nama je prioritetno da pukušamo, uz Skandinaviju, doći i do tržišta Turske“, kazao je Đuzel.
Među pogodnostima koje Međunarodni aerodrom Mostar ima, Đuzel je naveo povoljne meteorološke uvjete tokom cijele godine i blizinu jadranske obale i važnih turističkih centara kao što su Međugorje, Dubrovnik i drugi. Dodao je da Mostar može biti i dobra i povoljna alternativa za avione koji ne mogu sletjeti u Sarajevo ili neke druge aerodrome jer u Mostaru imaju sve infrastrukturne i sigurnosne uslove kao i na drugim aerodromima.
Optimistični pregovori s Pegasusom
Aerodrom u Mostaru bi pod maksimalnim opterećenjem kapaciteta godišnje mogao primiti do 200.000 putnika, a Đuzel je naveo da su trenutno na četvrtini takvog prometa.
Rukovodstvo aerodroma u Mostaru redovno učestvuje na međunarodnim konferencijama na kojima pregovaraju o budućoj saradnji, a Đuzel je izdvojio započete razgovore sa Pegasusom o uspostavi letova za Tursku.
“Izdvajam Pegasus jer su ti razgovori bili dosta pozitivni i oni su vidjeli naš potencijal. Ja ne skrivam želju da Pegasus u ljetnom periodu leti dva puta sedmično iz Mostara“, kazao je Đuzel i dodao je da je plan da se to realizira naredne godine.