Ako ste prvi vlasnik i prodajete svoj polovni automobil, to je uvijek dobar adut za prodaju.
U isto vrijeme, potrebno je da dobijete najbolju moguću cijenu, a ako kupujete novo vozilo, onda staro za novo obično nije najbolja ponuda, piše Revijahak.
Sigurno se pitate kako formirati cijenu polovnih automobila? Nakon odluke o prodaji prvo operite i očistite vozilo, a ne bi bilo loše uložiti i u dubinsko pranje.
Fotografišite neke detalje
Fotografišite vozilo iz svih uglova, neka se vide svi detalji spolja i iznutra, a posebno fotografišite neke detalje opreme kao što su bolji sistem zvučnika, automatska klima, povezivanje telefona, lijep detalj sjedišta, čisto "nebo" iznad glave…
Ako su sjedišta kožna, fotografišite ih detaljno, ništa ne skrivajte. U opisu oglasa budite precizni i navedite sve bitne detalje.
Većina oglašivača već po unosu modela i godine vozila automatski upisuje opremu kojom vozilo raspolaže, a to olakšava posao
Istaknuta pozicija oglasa nije nešto što košta previše i sigurno će pomoći u traženju kupca. Ukoliko vozilo nije prodato nakon nekog vremena, iako je oglas istaknut, to je znak da ćete morati duže da čekate na pravog kupca.
Razlog može biti previsoka cijena ili velika ponuda modela koji se prodaje.
Obavezno operite i motor, mada će vam vlasnici nekih vozila reći da to nije dobar znak i da može ukazivati na skrivene nedostatke.
Međutim, jasno je da kod novijih vozila ne curi ulje, osim ako auto nije previše star i vrijeme mu je da se zamijene zaptivke.
U oglasu navedite broj šasije kako bi potencijalni kupac mogao da izvrši provjeru. Danas su mnogi kupci spremni da plate da bi vozilo za koje su veoma zainteresovani provjerili u pogledu kilometraže, prijavljenih oštećenja i vrijednosti same štete.
Ako je prijavljena šteta oko 1.000 eura, jasno je da je riječ o maloj šteti koja je sanirana bez dugoročnih posljedica.
Preko ovakvih servisa može se vidjeti šta se sa vozilom dešavalo dok je bilo u cijeloj Evropi, a ne samo u našoj zemlji. Ovo posebno važi ako je vozilo bilo u vlasništvu kompanije jer se evidentira svaka šteta.
Također ćete znati da li je vozilo na spisku ukradenih, ili je možda u toku potraga jer nije otplaćeno putem kredita ili lizinga.
Ponudite u oglasu opciju preventivnog pregleda vozila kod vašeg mehaničara ili u ovlaštenom servisu, ukoliko je kupac spreman da to plati.
Većina kupaca će htjeti da samostalno provjeri vozilo, bez stručnjaka, ali 90 posto ljudi nisu stručnjaci i ulaganje od 50 eura predstavlja sigurnost i dijagnostiku koja će budućem vlasniku biti garancija za budućnost i jasan pokazatelj koliko je neophodno uložiti u automobil nakon kupovine.
Sve ovo uliva sigurnost i povjerenje kupcu, odmah mu iz teksta oglasa postaje jasno da nema nikakve prevare. Ako ima nekih sitnica koje su uočljive, potrebno je napomenuti da su to detalji zbog godina korištenja, jer niko ne može da očekuje da automobil star 10 godina nema bar neke ogrebotine.
Farbanje i popravke lima su normalna stvar. Bitno je da nema većih (strukturnih) oštećenja.
U svakom slučaju, danas je mnogo lakše i sigurnije kupiti polovno vozilo jer se sve može provjeriti na više načina.
Ako prodavac misli da "smanji" broj pređenih kilometara, može se reći da onaj ko lažira kilometražu ne radi ništa pametno. Možda se "kozmetički" skida od 20 do 30 hiljada kilometara, najčešće od poslednjeg servisa da se ne bi primijetila velika razlika u ukupnoj kilometraži, što se na kraju ipak sazna.
To je odmah znak za alarm u u očima kupca, jer ako je vozilo u prosjeku godišnje prelazilo veće kilometraže, postavlja se pitanje zašto više to ne radi.
Istina, vozilo je možda stajalo neko vreme nekorišteno, ali ako jeste, onda takvo vozilo treba izbjegavati jer je to loše za automobil.
Neke komponente starijih automobila sa malo kilometara, recimo, ako su stari 10 godina a imaju samo 30.000 pređenih kilometara, gube svojstva dihtovanja i amortizacije, a svoje će učiniti i hrđa.
Uvuhek je bolja uredna servisna knjižica kod vozila sa više kilometara.
Najbitnije je da se vozilo – vozi. Jasno, bilo bi korisno saznati i ko sve vozi auto koji se prodaje – ako je uz vlasnika drugi vozač sin od 19 godina, onda možete očekivati drugačiji način vožnje i ponašanja, agresivniju vožnju automobila sa nezagriejanim motorom.
Dva vozača nikad ne voze na isti način. Vlasnik može da istakne da je samo on vozač i da u porodici imaju više vozila. Ili je samac i samo on koristi vozilo.
Ako je do posla veća udaljenost to je plus, za razliku od kratkih gradskih vožnji, kad vozilo ne dostigne radnu temperaturu.
U tom će slučaju vlasnici sa periferije imati komparativnu prednost, ako je znaju naglasiti.
Još jedna opcija prilikom prodaje polovnjaka je "staro za novo". Mnogi su se uvjerili kako to nije najbolja ponuda jer domaći trgovci po pravilu nude od 20 do 30 posto nižu cijenu otkupa od one u oglasima za isto vozilo.
Za vozilo koje vrijedi 20.000 KM nekad će ponuditi samo 12.000 KM. Ipak, ako se razmišlja o zamjeni za novo, vrijedi pokušati jer je to vremenski najbolja opcija uz koju se vlasnik može riješiti starog vozila za samo nekoliko dana.
Neki ljudi su "alergični" na pozive i ne žele se nalaziti sa potencijalnim kupcima već su spremni dati svoje polovno vozilo po bilo kojoj cijeni, samo da ga se riješe.
Pogotovo nije loše ako se otkupna cijena polovnog automobila približi tržišnoj, uz gubitak od 10 do 15 posto. To se isplati i vlasnik ne mora da prolazi kroz stresne situacije prilikom prodaje.
Ponekad se trgovci žele riješiti veće količine novih vozila, a to mogu biti i automobilu koji su na "zalasku" jer uskoro stižu vozila nove modelske godine.
Davanje polovnjaka za novi auto, pred kraj godine, može biti dobra opcija jer trgovcima njihova nova vozila zastarijevaju za dodatnu kalendarsku godinu.
Također, to važi i ako se auto prodaje preko oglasa, pa je bolje požuriti s prodajom, nego prelaziti u sledeću godinu.
Uporedite svoje vozilo sa drugim u kategoriji
Tu je i slična situacija: na primjer, ako vozilo prodaje poslovni čovjek kome je vreme vrednije od novca koji se može dobiti kroz duži period prodaje.
Jedini način da se pravilno utvrdi cijena polovnog vozila (koje želite da prodate) je provjera na domaćim i stranim malim oglasima.
Mnogi ljudi su sentimentalno vezani za svoj automobil i postavljaju previsoku cijenu. To je početak dugog perioda prodaje.
Uporedite svoje vozilo sa drugim u kategoriji, provjerite stanje i opremu i bez emocija odredite realnu cijenu, ali uvećanu za oko 500 evra ili pet posto.
Svaki kupac voli da se cjenka i morate ostaviti prostor za dogovor. Malo je vlasnika koji na kraju prodaju automobil po oglašenoj cijeni, jer kupac koji gleda na dizel motor vjerovatno već ima najmanje pet drugih automobila da pogleda kao opciju.
Vlasnici električnih vozila imaju veće šanse da dobiju oglašenu cijenu jer se radi o specifičnim kupcima koji dolaze sa namjerom da kupe vozilo, a ne samo da ga pogledaju.
Razlog je što nemaju mnogo izbora i opcija, a praksa pokazuje da takvi kupci najčešće kupuju vozilo koje dođu da pogledaju.