Ako naručite kutiju smrznutih kroketa od govedine Kobe iz Asahiye, porodične mesnice u gradu Takasago u zapadnoj japanskoj prefekturi Hyogo, proći će još 43 godine prije nego što primite narudžbu.
To nije tipfeler. Četrdeset. Tri. Godine.
Osnovana 1926., Asahiya je decenijama prodavala mesne proizvode iz prefekture Hyogo – uključujući govedinu Kobe – prije nego što je u godinama nakon Drugog svjetskog rata na policu dodala goveđe krokete, piše CNN.
Ali tek su početkom 2000-ih ove okruglice od krompira i govedine pržene u dubokom ulju postale internetska senzacija, što je rezultiralo smiješno dugim čekanjem s kojim se kupci sada suočavaju.
CNN Travel je 2022. razgovarao sa Shigeruom Nittom, vlasnikom Asahiye u trećoj generaciji. Tada se na krokete čekalo tek 30 godina.
Neisplativa poslovna ideja
Vrlo željni "Extreme Croquettes" jedna su od četiri vrste Kobe goveđih kroketa dostupnih u Asahiyi. Ne možete čekati gotovo četiri decenije? Premier Kobe Beef Croquettes iz trgovine trenutno ima ukusniju četverogodišnju listu čekanja.
“Počeli smo prodavati svoje proizvode putem internetske trgovine 1999. godine,” rekao je Nitta. “U to smo vrijeme nudili Extreme Croquettes kao probu.”
Odrastao u Hyogu, Nitta je posjećivao lokalne rančeve i aukcije govedine sa svojim ocem od malih nogu.
Radnju je preuzeo od oca 1994. godine kada je imao 30 godina.
Nakon što je nekoliko godina eksperimentirao s e-trgovinom, shvatio je da kupci oklijevaju platiti pozamašnu svotu za vrhunsku govedinu online.
Tada je donio hrabru odluku.
"Prodavali smo Extreme Croquettes po cijeni od 270 JPY (1,80 dolara) po komadu… Samo govedina u njima košta oko 400 JPY (2,70 dolara) po komadu", objasnio je Nitta.
"Napravili smo pristupačne i ukusne krokete koji demonstriraju koncept naše trgovine kao strategiju da kupci uživaju u kroketima, a zatim se nadaju da će kupiti našu Kobe govedinu kasnije."
Kako bi ograničili financijski gubitak u početku, Asahiya je svake sedmice proizvodila samo 200 kroketa u vlastitoj kuhinji pokraj svoje trgovine.
“Prodajemo govedinu koju uzgajaju ljudi koje poznajemo. Naša trgovina prodaje samo meso proizvedeno u prefekturi Hyogo, bilo da se radi o govedini Kobe, svinjetini Kobe ili piletini Tajima. Ovo je bio stil trgovine od prije nego što sam ja postao vlasnik,” rekao je Nitta.
Zapravo, Nittin djed običavao se voziti u Sandu - još jedno poznato područje uzgoja Wagyua u Hyogu - biciklom s ručnim kolicima kako bi sam pokupio proizvode.
“Od tog perioda naša je trgovina bila povezana s lokalnim proizvođačima govedine, tako da ih nismo morali nabavljati izvan prefekture,” dodao je Nitta.
Produkcija je porasla, ali popularnost raste
Niska cijena Extreme Croquettesa u suprotnosti je s kvalitetom sastojaka. Rade se svakodnevno svježe bez konzervansa. Sastojci uključuju trogodišnju ženku A5 rangiranu Kobe govedinu i krompire s lokalnog ranča.
Nitta je rekao da je potaknuo ranč da koristi kravlje gnojivo za uzgoj krompira. Stabljike krompira zatim će se koristiti kao hrana kravama, stvarajući ciklus.
Na kraju je njegov jedinstveni koncept privukao pažnju mještana i medija. Kada je ranih 2000-ih objavljen izvještaj o Asahiyinim kroketima, njihova je popularnost naglo porasla.
“Prestali smo ih prodavati 2016. jer je vrijeme čekanja postalo preko 14 godina. Razmišljali smo o zaustavljanju narudžbi, ali dobili smo mnogo poziva koji su tražili da ih nastavimo nuditi,” rekao je Nitta.
Asahiya je nastavila primati narudžbe za ove krokete 2017., ali je podigla cijenu.
“U to smo vrijeme podigli cijenu na 500 JPY (3,40 dolara) - 540 JPY (3,65 dolara) s porezom na potrošnju. Ali otkako je počeo izvoz Kobe govedine, cijene govedine su se udvostručile, tako da se činjenica da proizvodnja kroketa stvara deficit nije promijenila”, rekao je Nitta.
Proizvodnja je također povećana s 200 kroketa sedmično na 200 dnevno.
"U stvarnosti, Extreme Croquettes postali su mnogo popularniji od drugih proizvoda", nasmijao se Nitta, smijući se svojoj poslovnoj ideji koja gubi novac.
“Čujemo da bismo trebali zaposliti više ljudi i brže raditi krokete, ali mislim da nema vlasnika trgovine koji zaposli zaposlenike i proizvodi više da bi napravio veći deficit… Žao mi je što čekaju. Želim napraviti krokete brzo i poslati ih što prije, ali ako to učinim, radnja će bankrotirati.”
Srećom, Nitta je rekao da otprilike polovina ljudi koji probaju krokete na kraju naruče Kobe govedinu, tako da je to dobra marketinška strategija.
Svaka kutija Extreme Croquettea uključuje pet komada, a prodaje se za 2700 JPY (18,20 dolara).
Trgovina šalje redovne biltene kupcima na čekanju ažurirajući ih o najnovijoj procjeni isporuke.
Sedmicu prije datuma isporuke trgovina će još jednom potvrditi isporuku strpljivim kupcima.
“Naravno, neki su ljudi promijenili svoje adrese e-pošte. Za te ljude, mi ih direktno zovemo i javljamo im datum isporuke. Svoju adresu mogu promijeniti sami putem naše web stranice ili kad ih nazovemo mogu nam javiti”, objasnio je Nitta.
Kupci koji ovih dana dobivaju krokete naručili su ih prije otprilike 10 godina. Trenutno je 63.000 ljudi u 'liniji' od januara 2024. godine.
Imati popis od više od 40 godina neprofitabilnih narudžbi koje treba ispuniti može biti stresno, pogotovo jer cijena Kobe govedine i radne snage nastavlja rasti.
Ali nešto važnije ohrabrilo je Nittu da nastavi.
“Kada sam počeo prodavati krokete na internetu, dobio sam mnogo narudžbi s udaljenih izoliranih otoka. Većina njih je čula za Kobe govedinu na TV-u, ali je nikada nisu jeli jer su morali ići u gradove ako su je htjeli probati. Shvatio sam da ima toliko ljudi koji nikad nisu jeli Kobe govedinu.
“Iz tog sam razloga nastavio nuditi krokete kao probu i dobivao više narudžbi za govedinu Kobe ako im se svidjela. To je razlog zašto sam to uopće započeo, tako da me nije bilo briga je li to deficit,” rekao je Nitta.
Jedan od najupečatljivijih trenutaka bio je kada su dobili narudžbu od pacijenta oboljelog od raka koji je trebao ići na operaciju dok su čekali svoje Extreme Croquettes.
“Čuo sam da su naši kroketi bili motivacija pacijenta da ide na operaciju. To me najviše iznenadilo”, rekla je Nitta.
Pacijent je preživio i od tada se više puta naručivao.
Nitta je primio poziv od pacijenta koji mu je rekao: "Nadam se da ću dugo živjeti bez raka" nakon što je probao njegove krokete.
“Još se toga sjećam. Bio sam dirnut komentarom”, rekao je Nitta.
Dopuštajući većem broju ljudi da uživaju u govedini Kobe, nada se da će slava ovih kroketa pomoći u promicanju lokalne industrije.
"Zahvalan sam. Postavši slavan, mislim da mogu pomoći cijeloj industriji, ne samo svojoj trgovini, tako što ću zainteresirati ljude koji nisu bili zainteresirani za Kobe govedinu. Želim da što više ljudi jede Kobe govedinu – ne samo iz moje trgovine,” rekao je Nitta.
Šta učiniti ako ne želite čekati
Asahiya sada ima dvije lokacije: njihovu izvornu trgovinu u Takasago Cityju i trgovinu u gradu Kobe. Njegovi smrznuti goveđi kroketi isporučuju se samo u zemlji.
Iako Asahiya primarno posluje kao mesnica, Nitta kaže da putnici mogu posjetiti njihovu trgovinu u Kobeu, gdje prodaju dvije vrste grickalica gotovih za ponijeti, nazvane "Tor Road" i "Kitanozaka" kroketi, nazvani po obližnjim ulicama.
“Kitanozaka” koristi nemasnu govedinu i ima cijenu od 360 JPY (2,40 dolara) po komadu. “Tor Road” koristi kratki hrbat, a košta 460 JPY (3,10 dolara).