Sponzorisanje od strane brendova je najbolji način na koji “uticajni ljudi”, takozvani “influenseri” zarađuju na Instagramu. Ali to nije jedini način.
Kreatori sadržaja i influenseri često imaju nekoliko tokova prihoda u isto vrijeme. Od prodaje proizvoda direktno na Instagramu do plaćanja od strane same aplikacije, postoji mnogo načina da zaradite novac na Instagramu u 2022. godini.
Evo 5 najboljih načina kako influenseri zarađuju novac na Instagramu:
- Rad sa brendovima na sponzorstvima
- Zarada provizije od partnerskih linkova ili kodova
- Prodaja i marketing DTC (Direct-To-Consumer) robe ili druge robe na Instagramu
- Linkovanje do ekskluzivnog, plaćenog sadržaja
- Primanje plate direktno od Instagrama
Na primjer, influenserka Jera Foster-Fell zaradila je oko 2,700 dolara u posljednjih mjesec dana samo svojim Reels-ovima, što je jedan od glavnih prioriteta Marka Zuckerberga, piše Business Insider.
Ona dobija platu od Instagrama kroz bonus program "Reels Play", koji je dio Meta-inog šireg obećanja da će platiti milijardu dolara kreatorima tokom 2022. godine.
Drugi kreatori zarađuju na Instagram-ovoj opciji da dodaju linkove ka pričama (Stories), alat koji je postao dostupan široj javnosti prošle godine.
Postoji veliki broj brendova i platformi trećih strana kao što je LTK (ranije RewardStile) koje omogućavaju kreatorima da generišu partnerske linkove i zarađuju provizije od prodaje koju ostvaruju.
Kreatori često prodaju sopstvenu robu ili druge DTC proizvode na Instagramu.
Neke od kompanija koje pomažu kreatorima da prave i prodaju robu takođe imaju bliske veze sa Instagramom.
Takođe postoji sve veći broj startupova, aplikacija i platformi koje proširuju načine na koje kreatori mogu da zarađuju na Instagramu.
Na primjer, startup LinkTree, omogućava kreatorima da usmjere pratioce na svoje OnlyFans ili Patreon stranice radi ekskluzivnog, plaćenog sadržaja.
A Instagram takođe ima svoju verziju plaćenog sadržaja pod nazivom “Subscriptions”, koja je pokrenuta početkom ove godine.
Međutim, plaćanje od strane brendova je i dalje glavni izvor prihoda za većinu kreatora.
Dogovori sa brendovima postali su mnogo više od obične objave na profilu. Često su to opširne kampanje i uključuju video elemente, kao što su Reels, kao i sadržaj koji se može prenamijeniti na različitim platformama.
Kako bi sklapali dogovore sa brendovima, influenserima čak više nije potreban ogroman broj pratilaca. U nekim slučajevima, čak i oni sa par hiljada, sklapali su ugovore sa brendovima.
Na kraju, postoji sve veći broj načina da vas Instagram direktno plaća.
U poređenju sa YouTube-om, Instagram je možda zakasnio u toj oblasti, ali 2022. godine postoji nekoliko načina da zaradite novac od Instagrama.
U svakom slučaju, ako želite da zarađujete od Instagrama, ovo su najbolji načini kako da uspijete u tome.