Politika

KCUS demantira Škrijelja: Univerzitet u Sarajevu nam je morao dati status univerzitetske bolnice

Iz Kliničkog centar Univerziteta u Sarajevu reagirali su povodom javnih istupa rektora Univerziteta u Sarajevu koji je izjavio da je odbio zahtjev Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu (KCUS) da mu se dodijeli status univerzitetske bolnice. Reakciju prenosimo u cijelosti:

„Ovakvim istupima, koji su neutemeljeni i nezakoniti nanosi štetu akademskoj zajednici, ali i uliva strah studentima i njihovim roditeljima, koji skupo plaćaju školovanje svoje djece.

Istinitosti radi, obavještavamo javnost da je KCUS-u Rješenjem Rektora Univerziteta broj:0101-3138/15 od 20.05.2015. godine dodijeljen status/naziv univerzitetske bolnice sa rokom važenja od 5 (pet) godina. U obrazloženju ovog Rješenja, vidi se da je „podnijeta sva potrebna dokumentacija iz člana 18. Pravilnika o uvjetima koje moraju ispunjavati bolnice za dodjelu statusa univerzitetska bolnica („Službene novine Federacije BiH“), što je taksativno navedeno u preambuli ovog Rješenja.

U istoj se jasno vidi da je Rješenje donijeto na osnovu Odluke Nastavno-naučnog vijeća Medicinskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu broj: 02-3-NŠ-225/14 od 26.05.2014. godine.

Odredbe Zakona o zdravstvenoj zaštiti koje definišu status i uvjete koje mora zadovoljavati ustanova koja ima status univerzitetske bolnice, odnosno baze za sve fakultete Medicinske grupacije, nisu se do danas mijenjale.

Klinički centar Univerziteta u Sarajevu (u daljem tekstu: KCUS) je dana 15.05.2020. godine pokrenuo kod Univerziteta u Sarajevu postupak za ponovnu dodjelu statusa/naziva univerzitetska bolnica saglasno članu 104. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (“Službene novine Federacije BiH”, br. 46/10 i 75/13), te odredbi čl. 18. i 19.  Pravilnika o uvjetima  koje moraju ispunjavati bolnice za dodjelu naziva univerzitetska bolnica („Službene novine Federacije BiH“, broj 85/12).

Navedeni zahtjev nije okončan donošenjem Rješenja, kako to nalaže  Zakon o upravnom postupku (“Službene  novine Federacije BiH”, br. 2/98 i 48/99) (u daljem tekstu: ZUP), nego je Rektor donio Privremeno rješenje Univerziteta u Sarajevu broj 0101-7705 od 22.07.2020. godine, kojim je retrogradno „pokrio period“ u kojem je redovno izvođena nastava ljetnog semestra školske 2019/2020. godine i kojem je stavljen rok važenja „do okončanja postupka za dodjelu statusa/naziva univerzitetska bolnica“.

Kako ovo Rješenje nije izdato u zakonskom roku, KCUS je 01.09.2020. godine, podnio ponovni zahtjev Univerzitetu u Sarajevu za  ponovnu dodjelu statusa/naziva univerzitetska bolnica.

Ističemo da je i po ovom zahtjevu KCUS-a, Univerzitet u Sarajevu bio dužan donijeti konačno Rješenje saglasno materijalnom pravu: članu 104. Zakonu o zdravstvenoj zaštiti i članu 18. Pravilnika o uvjetima koje moraju ispunjavati bolnice za dodjelu naziva univerzitetska bolnica, i to na način i u rokovima predviđenom ZUP-om, a što nije učinjeno.

Nakon ovoga, Univerzitet u Sarajevu donosi Zaključak broj 0101-9555/20 od 30.09.2020. godine kojim je odbačen zahtjev KCUS za donošenje konačnog rješenja kojim se KCUS dodjeljuje naziv univerzitetske bolnice, kao nepotpun i smatra se kao da zahtjev nije ni podnesen. Istovremeno istim zaključkom konstatuje se da ostaje na snazi Privremeno rješenje Univerziteta u Sarajevu broj 0101-7705 od 22.07.2020. godine kojim se KCUS dodjeljuje status/naziv univerzitetske bolnice.

Obzirom da je ovaj upravni postupak pokrenut i vođen  po zahtjevu stranke i u okviru zahtjeva stranke, a ne po službenoj dužnosti, ostaje nejasno kako se osporavanim zaključkom kojim se odbacuje zahtjev KCUS za donošenje konačnog rješenja kao nepotpun i smatra se kao da nije podnesen, može utvrditi da ostaje na snazi citirano privremeno rješenje, donijeto upravo, u kontekstu prednjeg zahtjeva  KCUS, a ne po službenoj dužnosti.

Također, ostaje nejasno zašto nije provedena procedura dodjele statusa, kada je Zahtjev za izdavanje mišljenja za dodjelu naziva univerzitetska bolnica stavljen na  elektronsku sjednicu 18.05.2020. kao potpun i dobio saglasnost članica Medicinske grupacije (protiv bio samo Stomatološki fakultet) za ponovnu dodjelu statusa univerzitetska bolnica.

Posebno ističemo da je u konkretnoj upravnoj stvari, Univerzitet u Sarajevu istu morao riješiti rješenjem, u smislu člana 135. stav (3) ZUP-a koji utvrđuje da, ako stranka nije u naknadno određenom roku podnijela dokaze, organ ne može zbog toga odbaciti zahtjev kao da nije podnesen (član 65. stav 2.), nego je dužan da nastavi postupak i da, u skladu s pravilima postupka i prema materijalnom propisu, riješi upravnu stvar.

Dovodeći u pitanje status KCUS-a, koji je neosporan, Rektor dovodi u pitanje održavanje nastave na svim fakultetima, kojim je KCUS kao univerzitetska bolnica nastavno-naučna baza.

I, nije ovo jedina nezakonitost počinjena prema KCUS-u. Donošenjem Zakona o visokom obrazovanju 2017. godine i Statuta Univerziteta 2018. godine rektor je morao potpisati Ugovor za KCUS-o, koji bi osigurao prava i obaveze obije ugovrne strane, a isti do danas nije potpisan. Nije završena ni integracija Univerziteta, koja je zakonski morala biti okončana do oktobra 2018. godine.

Ovo su samo mrvice u moru nepravilnosti i nezakonitosti koje je počinio i čini Rektor, zamazujuću oči javnosti temeljnim neistinama usmjerenim prevashodno protiv KCUS-a i Medicinskog fakulteta Sarajevo.

KCUS je kršenjem naprijed navedenih odredaba Zakona, ostao uskraćen i ukoliko Rektor ubrzo ne donese Rješenje o status/zvanju univerzitetska bolnica( na što ga obavezuje odredba člana 135. stav (5) ZUP-a), biće prisiljen zaštitu svojih prava zatraži u sudskom postupku pokretanjem tužbe u upravnom sporu.

Svu odgovornost za nemogućnost održavanja nastave i upitnost legalnosti fakulteta i stečenih diplomama na istim, ukoliko se klinička nastava ne odvija na univerzitetskoj bolnici, snosit će rektor i dekani fakulteta koji se nisu pobrinuli da obezbijede nastavnu bazu u skladu sa Zakonom“.

Rješenje iz 2015. godine