Kina je postigla značajan podvig dovršivši prvi projekt asfaltiranja ceste bez korištenja radnika i to ne na nekoj eksperimentalnoj malo dionici, već na 157,79 kilometara važne autoceste Peking-Hong Kong-Makao.
Ovaj ambiciozni projekt ne samo da signalizira značajan napredak u gradnji infrastrukture, već također prikazuje potencijal umjetne inteligencije, dronova i autonomnih mašina u preoblikovanju izgradnje cesta, javlja Highwaysindustry.com.
Najzaslužnija za ovaj velik pothvat bila je impresivna flota opreme za autonomnu izgradnju ceste koju je isporučio Sany, veliki kineski proizvođač teških mašina.
Među opremom je bio 20 metara široki asfaltni finišer bez posade, šest valjaka s dvostrukim bubnjem od 13 tona i tri valjka s gumenim točkovima od 30 tona, koji su radili u sinkroniziranom rasporedu 1+3+3+3. Mašine su orkestrirani s pomoću naprednih algoritama, Beidou satelitskog sistema za pozicioniranje koji nudi preciznost na razini centimetra i komunikacijske mreže niske latencije koja je omogućila planiranje putanje u stvarnom vremenu i preciznu operativnu kontrolu.
Vrhunac projekta bio je asfaltni finišer SAP200C-10, revolucionarni stroj koji je postigao svjetski uspjeh polaganjem 19,25 metara široke dionice asfalta u jednom prolazu. Ova mogućnost ne samo da je ubrzala proces izgradnje, već je i smanjila broj spojeva, povećavajući glatkoću ceste i strukturalni integritet.
Sigurnost je najvažniji faktor u izgradnji, a ovaj projekt značajno je podigao sigurnosne standarde kroz sofisticirane automatizirane sisteme.
Svaki dio autonomne opreme bio je opremljen s višestrukim slojevima sigurnosnih funkcija, uključujući "elektroničke ograde", funkcije zaustavljanja u nuždi i sisteme otkrivanja prepreka u stvarnom vremenu. Ove funkcije omogućile su strojevima da dinamički reagiraju na potencijalne opasnosti, kao što su prepreke na gradilištu ili promjene okoliša, osiguravajući siguran rad.
Usvajanjem potpuno autonomnih uređaja, projekt je uvelike smanjio potrebu za ljudskom prisutnošću u potencijalno opasnim okruženjima, čime se povećala sigurnost radnika i smanjili troškovi rada. Uspjeh primjene ovih tehnologija na velikom projektu naglašava značajan napredak u sposobnostima autonomne gradnje.
Projekt asfaltiranja bez posade duž autoceste Peking-Hong Kong-Makao služi kao model za budući napredak u izgradnji cesta diljem svijeta. Integracija umjetne inteligencije i autonomnih strojeva može revolucionirati industriju znatnim smanjenjem troškova, skraćivanjem rokova projekta i poboljšanjem kvalitete izgradnje.
Kako se ove tehnologije šire prihvaćaju, ljudski radnici mogu prijeći na nadzorne uloge, nadzirući automatizirane operacije umjesto obavljanja radno intenzivnih zadataka.