Kina je unaprijedila svoju tehnologiju dronova prvim letom svoje najveće bespilotne teretne letjelice za civilnu upotrebu. Dvomotorni dron, kojeg je razvila firma Sichuan Tengden Sci-tech Innovation Co., uspješno je završio 20-minutni let u pokrajini Sichuan u nedjelju, pokazujući svoj impresivni kapacitet nosivosti od dvije tone. Dron ima raspon krila od 16,1 metara i visok je 4,6 metara, što ga čini nešto većim od popularnog lakog aviona Cessna 172.
Ova prekretnica dio je šireg nastojanja Kine da razvije privredu niskih letova. Kineska vlada želi stvoriti industriju vrijednu 279 milijardi dolara do 2030. godine, što bi trebalo biti četiri puta veće od njene veličine 2023. godine. Proizvođači civilnih dronova u Kini sve se više usredotočuju na veće nosivosti kako bi ispunili taj cilj.
U junu je državna firma Aviation Industry Corp of China (AVIC) također testirala svoj teretni dron, HH-100, koji ima nosivost od 700 kg i radijus leta od 520 km. AVIC sljedeće godine planira testirati svoj najveći dron, TP2000. Ovaj dron imat će nosivost od 2 tone i moći će prijeći četiri puta veću udaljenost od HH-100.
Kina je već počela koristiti dronove za komercijalne isporuke. U maju je Phoenix Wings, podružnica SF Expressa, počeo koristiti bespilotne letjelice Fengzhou-90 za prijevoz svježeg voća između gradova Hainana do Guangdonga. Prema insajderima iz industrije, teretni dronovi mogli bi skratiti vrijeme isporuke, smanjiti troškove transporta i proširiti mogućnosti dostave u područjima bez tradicionalnih avio objekata.
Avio vlasti su u aprilu izdale proizvodni certifikat firmi EHang Holdings za prvi kineski dron za prijevoz putnika. Ekonomija niskih letova identificirana je kao "nova proizvodna snaga" u izvješću kineske vlade ove godine, s potencijalom da revolucionira prijevoz putnika i tereta u toj zemlji.