Automobili koje pogone fosilna goriva češće se tokom hladnog vremena kvare od električnih. Potvrdio je to Viking, norveška služba za pomoć na cestama. A ako je netko relevantan za ovako nešto, Norvežani svakako jesu. Imaju nekoliko mjeseci godišnje snijeg i niske temperature, a i ceste su im često teško prohodne, što je iznimno izazovno za automobile.
Tokom ekstremno hladnih uvjeta na početku ove godine, Viking je imao 34.000 zahtjeva za pomoć. Samo 13 posto tih zahtjeva odnosilo se na električna vozila, unatoč tome što zemlja ima vodeći udio električnih vozila od više od 24 posto.
To je zanimljiva informacija jer iz SAD stižu informacije da električna vozila i njihove punionice ne uspijevaju u hladnim uvjetima. Također, vlasnici Tesle u Chicagu bili su prisiljeni napustiti vozila nakon što nisu uspjeli napuniti baterije pri temperaturama ispod nule.
Istina jest da električna vozila mogu imati smanjeni doseg i poteškoće pri punjenju u uvjetima smrzavanja. Uz to, istraživanja sugeriraju da gubitak dosega može varirati od deset do 36 posto. Tesla je priznala ovaj problem i pružila savjete vlasnicima na svojoj web stranici.
“U hladnom vremenu vozila troše više energije kako bi zagrijala bateriju i unutrašnjost, i normalno je vidjeti povećanu potrošnju energije. Ostavljanje vozila priključenog kad god je to moguće i održavanje nivoa napunjenosti iznad 20 posto kad nije priključeno smanjit će utjecaj hladnih temperatura”, savjetovali su vozače iz Tesle.
Stručnjaci potiču proizvođače automobila da osmisle više načina za zaštitu baterija u hladnim uvjetima i metode za njihovo zagrijavanje prije punjenja.
“Praktički sve što je hemijska tvar usporava se kad dođete do niske temperature, to je nešto što nam je priroda dala, i moramo se nositi s tim. Ali, ono što donosi budućnost bit će samo bolje”, rekao je za Independent Neil Dasgupta, docent mašinstva i nauka o materijalima na Univerzitetu Michigan.