Većina modernih automobila je opremljena automatizovanim bezbjednosnim sistemima koji pokušavaju da spriječe sudare.
Uprkos njihovoj efikasnosti, nekim vozačima smetaju pa ih često isključuju. Studija pokazuje koje sisteme vozači najčešće isključuju.
Novi automobili danas dolaze s brojnim sistemima aktivne bezbjednosti od kojih se očekuje da će pomoći vozaču u opasnim situacijama i omogućiti bezbjedno putovanje automobilom. To su sistemi poput automatskog kočenja, pomoći u otkrivanju vozila u mrtvom uglu i upozorenja o napuštanju trake, zajedno s prilagodljivim tempomatom i sistemima pomoći pri održavanju trake. Neki ljudi vide ove sisteme kao korak prema automatizovanoj vožnji, dok ih drugi jednostavno vide kao smetnju, piše Revija HAK.
Što se tiče vozača, oni često te sisteme tretiraju kao neprijatnosti pa ih zato obično gase kada imaju priliku za to. I to uprkos analizi Consumer Reportsa koja je otkrila da bi ovi sistemi mogli da prepolove smrtne slučajeve na putevima ako bi postali standardni na svakom novom vozilu.
Erie osiguranje je nedavno naručilo istraživanje u SAD sprovedno na 500 vlasnika modernih vozila. Studija je pokazala da vozači isključuju sistem aktivne bezbjednosti uglavnom zato što im smetaju ili čak zbunjuju. Nalaz je u skladu s drugom studijom koju je sprovelo Američko automobilsko udruženje (AAA) koja je pokazala da sistemi pomoći ne rade dosljedno u stvarnim saobraćajnim situacijama.
Erieva anketa otkriva da vozači najčešće gase adaptivni tempomat, koji koristi radar za održavanje propisane udaljenosti od vozila ispred vas. Gotovo trećina (30 odsto) vozača isključuje ovu karakteristiku jer žele da osjećaju kontrolu nad vozilom. Druga na listi je pomoć pri održavanju unutar trake, s 25 odsto vozača koji priznaju da isključuju ovu opciju. Isto tako, 21 odsto vozača isključuje sisteme upozorenja za napuštanje trake jer se prečesto pale. Čak 22 odsto vozača onemogućava sistem upozorenja na umor ili manjak pažnje, a razlog je taj što generiše previše lažnih upozorenja.
Zatim slijede automatsko kočenje u slučaju opasnosti od sudara i nadzor mrtvog ugla. Ove sisteme isključuje 11 odsto, odnosno 9 odsto vozača. Na kraju, 6 odsto posto vozača isključuje kameru za parkiranje. Zaista je nejasno zašto bi to nekome smetalo.