Sve veći udio električnih vozila i hibrida uzrokovao je porast prosječne težine automobila posljednjih godina, ali najteža auta često pokreću motori s unutrašnjim sagorijevanjem.
Ko prodaje najteže automobile? To su marke Ineos ili Cadillac, Rolls-Royce, Bentley i Fisker, prema podacima Savezne uprave za motorni saobraćaj Njemačke (KBA) za novoregistrana vozila prošle godine.
Manje privlačni
S masom praznog vozila od 3.472 kilograma, Cadillac Escalade jasno vodi na ljestvici. Na drugom mjestu, Mercedes Maybach, daleko je iza s 3.027 kg, a slijedi ga Ineos Grenadier s 3.002.
Sva su tri vozila rijetka, ali ako podvučete crtu na dvije i po tone, tu su brojni automobili iz SUV segmenta, terenskih vozila i segmenta luksuznih limuzina.
KBA navodi samo dva modela s manje od 1.000 kg - Mitsubishi Mirage s 954 i Suzuki Ignis s 971.
Zašto su novi automobili sve teži?
S jedne strane, posebno mali automobili su manje privlačni za proizvođače jer obično ostvaruju niže marže.
U sladu s tim, ponuda je pala. S druge strane, SUV i terenska vozila, koja su zbog svog dizajna obično teža, doživljavaju procvat.
Kvalitetnije odlike sigurnosti i udobnosti pridonose razvoju,. prenosi HAK revija.
Također, sve više hibrida i električnih automobila povećava prosječnu masu. Velike baterije električnih automobila ili dodatni elektromotor i manje baterije hibrida doprinose rastu mase.
Najlakša marka
Gledaju li se samo marke s najmanje jedan posto tržišnog udjela, najveću masu ima Volvo s prosjekom od 2.139 kg.
Slijedi Tesla s 2.015 kg, čemu su dobrim dijelom pridonijele baterije, ispred Mercedesa s 2.011 kg, dok je Porsche na četvrtom mjestu s 1.988 kg.
BMW ima 1.893 kg u prosjeku, Ford 1.804 kg, a Audi 1.772 kg – i svi su iznad njemačkog prosjeka.
VW ostaje ispod s 1.590, kao i njegove podružnice Škoda i Seat s 1.550 kg i 1.525 kg.
Opelovi modeli u prosjeku imaju 1.444 kg. Najlakša marka s najmanje jedan posto tržišnog udjela u Njemačkoj je Dacia. Prosječno masa je 1.268 kg.