Zastava 101

Koliko bi koštao Stojadin da se danas prodaje?

Zastava 101 je model razvijen na osnovi Fiata 128, a svjetlo dana ugledao je daleke 1971. godine. S inovativnim konceptom petih vrata, odnosno kombi-limuzine ubrzo je naišao na odličan odjek među domaćim vozačima.

Jedan od aduta Stojadina bila je i cijena. Prema dostupnim izvorima koje je objavio Zastava forum, cijena novog Stojadina objavljena 1972. godine u AVTO Magazinu bila je 40.040 dinara ili oko 2.084 dolara.

Preračunato u današnje vrijednosti, uvažavajući inflaciju, cijena automobila bi bila oko 15.500 dolara ili oko 15.000 eura. To je iznos za koji se danas može kupiti, npr, nova Dacia Sandero.

Dostupan u dve motorne varijante sa 1.1 i 1.3 benzincima, snažnim 55 odnosno 65 KS, i u dve osnovne karoserijske verzije (trovratna i petovratna), Stojadin je stekao respektabilne brojeve.

Inovativni koncept kompakta stigao je na tržište četiri godine prije Golfa I. Imao je brojne adute, ali ga je vrijeme ipak pregazilo. Kad je prestala proizvodnja u gotovo nepromijenjenom izdanju, Golf je već bio na šestoj generaciji.

Možda je još bolji pokazatelj kupovna moć građana kroz iznose prosječnih plata. Krajem 1980-ih Stojadin je spadao u domen jeftinijih modela na tržištu, a za njega je trebalo izdvojiti 38 prosječnih plata.

Stojadin se proizvodio punih 37 godina, do 21. novembra 2008. godine. Proizvedeno je 1.045.458 primjeraka, od čega je njih čak 224.851 završilo u izvozu, piše B92.