Gledajući iz ove daljine, dva su mi nedavna, lokalna događaja zapala za oko.
Jedan je smiješan, drugi ozbiljan.
Smiješno je da je babuška, u 60. godini, otkrila Želju. Pa navijala sa šalom pritegnutim oko vrata, uz puno razumijevanje raskoši taktike i ljepote igre ponuđene na Grbavici.
Ni Tifa nam više nije potreban, Grbavica ima svoju novu simboliku. Doduše, navijačica nije bila, kao Tifa, ovdje tokom rata. Zato sada Tifa može samo da pjeva. Borbene. U Beogradu.
Valjda je tek sada do nje stigla, ona davno izrečena Sidranova, da starosjedioci ili oni što nešto duže sjede u Sarajevu, navijaju za Želju. Vidim, do nje nije stigla ona starija, da je boja fesa - boja dresa tako da je očigledno zanemarila sav značaj bordo tima u tradiciji bosanskih muslimana. Od bluza iz Tuza do fana Želje i ramazana u njenoj trećoj dobi, naše postkomunističko ere. Treba naglasiti da postoji balans, jer ON je taj, u jatu, koji ipak ‘znade’ za značaj bordo boje u tradiciji Bošnjaka.
Ozbiljno je da su usvojili Zakon o visokom obrazovanju. I da su Rektor i Glavni političar detaljno objasnili pozadinu drame u skupštinskim klupama. Onu istu pozadinu o kojoj sam pisao mnogo puta, još davno, još onda kada su tek počeli horgati po visokom obrazovanju i Univerzitetu, a sve radi toga jer je njena mjera, potpomognuta njenim slugama, morala postati zakon. Što definiše korupciju u visokom obrazovanju.
A babuška ni školu nije završila kako treba. Zato i misli da ona može da nam ispisuje Zakon.
Nakon sto sam upoznat sa zbivanjima u domovini, krenuh prema dolje i prođoh automobilom ispod čuvenih 'Vrata Meke’ koja je projektovao saudijski umjetnik Dia Aziz Dia, poznat po svom značajnom doprinosu arapskoj umjetnosti. Vrlo brzo nakon završetka akademije u Rimu, Dia je 1979. godine dizajnirao monumentalna ‘Gate of Makkah' koja označavaju granicu Haram areje, gdje je nemuslimanima zabranjen ulazak.
Ova vrata su predstavljena ogromnim lukom, iznad autoputa Jeddah-Makkah, na kojem se nalazi otvoreni Kur'an i osvjetljena su na vrlo upečatljiv način. A ova vrata me ponovo podsjetiše na Bosnu, ne zbog svetih stvari ili vjere, već zbog kopiranja imena umjetnika u političke svrhe.
Ima i ona svoje konje sa uzjahivanje. Điha, pa opet điha, konji njeni.