Cijena 'sitnica'

Kreće proizvodnja najskupljeg kineskog automobila u historiji

Veličinom, luksuzom i cijenom može stati uz bok Rolls Royceu.

O limuzini Honqi L5 se već pisalo, posljednji put prije nekoliko mjeseci kad je kineskom tržištu predstavljena nova generacija modela. Krstarica je to impozantnih mjera osmišljena za visoke dužnosnike kineske komunističke partije, ali sada je ponuđena i na slobodnom tržištu.

A kad kažemo impozantne mjere, to u ovom slučaju znači čak šest metara duljine i gotovo 2.1 metar širine. Prevedeno, čak je 411 mm dulji od Mercedesovog Maybacha, ali i dalje ima samo četiri sjedala. Postavljen kao najprestižniji model marke (ispod su još H i Q serija), dizajnerski se oslanja na kultni CA770, državnu limuzinu s višedesetljetnim stažem.

Karakterizira ju prepoznatljiv prednji kraj s okruglim farovima i vertikalnom rešetkom maske, dakako izvedeni u visokom sjaju kroma. Nije se štedjelo, pa automobil u konačnici teži preko 3150 kg. Straga pak natpis marke, vjerovali ili ne, rukopisom Mao Ce-tunga.

Ispod poklopca je 4.0 V8 motor s oko 400 KS, a proizvodi se u okviru FAW grupe. Performanse nisu impresivne, ali zato limuzina može povući sve do 220 km/h.

I na kraju cijena. Ona je u slobodnoj prodaji postavljena na 5.000.000 CNY ili oko 680.000 USD.