VELIKA PROMJENA

Kultni Porscheov benzinac postaje hibrid

Porsche je spreman predstaviti jednu od najvećih promjena na svom prepoznatljivom modelu.

Hibridni Porsche 911, sa svojim benzinskim motorom potpomognutim najmanje jednim električnim motorom na baterije, službeno će biti predstavljen online eventom 28. maja.

Ovaj potez velik je korak u evoluciji jednog od najprepoznatljivijih sportskih automobila na svijetu, naravno, ako elektrifikaciju smatramo evolucijom.

Ovdje je riječ o hibridu, a, prema dostupnim informacijama, neće se raditi o plug-in hibridu kao što je slučaj s Porscheovim modelima s četvero vrata - SUV-om Cayenne e-Hybrid i Panameri e-Hybrid.

Hibridni 911 je ipak druga priča.

Kultni benzinac

Malo je automobila tako definirano benzinskim motorom kao 911 i malo je proizvođača automobila koje definira jedan model kao što je to Porsche 911.

Dok Porsche ovih dana prodaje mnogo više SUV-ova nego sportskih automobila, 911 ostaje temeljni model proizvođača automobila. Čak i SUV vozila Porsche Macan i Cayenne, sa svojim zaobljenim rubovima i zakošenim haubama, svojim dizajnom naginju prema modelu 911.

Porsche također prodaje potpuno električne automobile, Taycan i novi Macan Electric SUV. No u Porscheu kažu da će 911 biti zadnji u redu Porschea koji će postati potpuno električni jer je njegov inženjering tako jedinstven i suštinski važan za njegovu marku.

Šta pokazuju testiranja

Hibridni 911 već je prošao više od 3 miliona milja testiranja na stazama i javnim cestama u različitim klimatskim uvjetima, kažu iz Porschea, ali praktičniji detalji neće biti objavljeni do kraja ovog mjeseca. Na primjer, Porsche službeno još ne želi reći hoće li automobil biti plug-in hibrid, kao što su prošli i sadašnji Porscheovi hibridi bili. Porsche je ranije dao prednost plug-in hibridima jer njihove jače baterije povećavaju performanse.

No CNN piše kako je hibridni 911 očito brži od trenutnog 911 kojeg pogoni isključivo gorivo. Porscheov testni vozač uspio je voziti hibrid oko slavne njemačke trkaće staze Nürburgring Nordschleife za 7 minuta i 17 sekundi - 8,7 sekundi brže od usporedive trenutne generacije 911.

Brže vrijeme znači da hibridni 911 ima veću snagu zbog dodavanja električne pomoći. Nürburgring je vijugava, izazovna staza pa brže vrijeme također ukazuje da upravljivost automobila nije ometena dodatnom težinom baterija i električnih motora.

"Više prianjanja i značajno više snage"

"Imamo više prianjanja, značajno više snage, a spontana reakcija hibrida kad je riječ o performansama je velika prednost", rekao je bivši vozač utrka i "ambasador marke" Jörg Bergmeister u izjavi.

Najava nove hibridne verzije dolazi otprilike 60 godina nakon što je Porsche lansirao 911. Prvi 911 predstavljen je 1963., ali nije krenuo u proizvodnju do 1964. Bio je to veći i snažniji dodatak Porscheovom izvornom modelu - 356.

Oba modela, koja su se zajedno proizvodila samo nekoliko godina, imala su mala stražnja sjedala i motore postavljene iza stražnjih točkova. Izgled je bio sličan Volkswagenovoj bubi, automobilu koji je dizajnirao Ferdinand Porsche stariji, otac Ferdinanda "Ferryja" Porschea, koji je stvorio 356.

Ferryjev sin, Ferdinand "Butzi" Porsche, radio je na dizajnu 911, po uzoru oblika suze koji je imala 356-ica. Njegov oblik, uključujući sve skučenija stražnja sjedala, u osnovi je ostao isti od originalnog modela.