Sistem za trgovinu emisijama Evropske unije (EU ETS) predviđa da avioprijevoznici kupuju karbonske kompenzacije za svaku metričku tonu ugljendioksida koje ispuste u atmosferu, a ova pravila važe za letove koje počinju i završavaju se u Evropskom ekonomskom prostoru, Velikoj Britaniji i Švicarskoj. To bi moglo ostaviti ozbiljne posljedice, a najviše će ih osjetiti jeftini letovi.
Ljetni letovi između Velike Britanije i zemalja EU su ove godine za trećinu skuplji nego lani, ali ovo nije trenutna oscilacija, već nova realnost u Evropi zbog sve strožijih klimatskih propisa.
Po sadašnjim propisima, aviokompanije dobijaju oko polovine ovih kompenzacija besplatno, ali ovaj ugovor se završava 2026. godine, prenosi Bloomberg. Počev od 2024. godine, aviokompanije će plaćati sve više za karbonske kompenzacije, a u roku od tri godine će njihovi troškovi biti trostruko veći. Promjene u EU ETS će smanjiti profit šest glavnih niskobudžetnih aviokompanija - Ryanair, Easyjet, Wizz Air, Vueling, Eurovings i Transavia za 77 posto, a to će dovesti do neizbježnog povećanja cijena karata.
Avioindustrija, koja proizvodi 2,5 posto svjetskih emisija ugljendioksida, prema EU planu "Destinacija 2050", morat će da se transformiše u naredne tri decenije tako da zagađenje bude svedeno na nulu. Da bi se dostigli ovi ciljevi, neophodne su investicije u infrastrukturu i avijaciju budućnosti, kao i korištenje alternativnih goriva i tehnologija koje otklanjaju ugljendioksid. Troškovi ove tranzicije su procjenjeni na ogromnih 820 milijardi eura do 2050. godine.
Većina tehnologije na koju plan Destinacija 2050 računa, kao što su avioni na struju ili vodonik, ne može još da se koristi. Postoji mnogo nepoznanica vezanih za ovu tranziciju, ali jedno je sigurno: Naredne decenije će biti veoma skupe i izazovne za zračni saobraćaj, zaključuje Bloomberg.