Golf petica mnogima je ostao najdraža varijanta slavnog modela iz Volkswagena. I dok su kod nas najviše na cijeni bili modeli iz TDI asortimana, ostatak svijeta divio se R32 verziji s atmosferskim 3.2 VR6 motorom. Bila je to verzija rezervirana za najzahtjevnije korisnike koji definitivno pri kupovini Golfa nisu razmišljali o potrošnji. Golf R je opstao i u daljnjim generacijama, ali s manjim 2.0 TSI motorom.
Ipak, kako donosi The Intercooler, u igri su bile puno ozbiljnije izvedbe. GTI W12-650 je bio unikat, ali kako otkriva Marcos Marques za spomenuti magazin, u Volkswagenu su pripremili Golf s pogonom na sve točkove koji je pokretao V10 motor. Upravo tako, isti onaj motor koji je tada grgljao u Audiju R8 i Lamborghiniju Gallardo. Za razliku od spomenutih Golf je imao sprijeda poprečno postavljen motor.
Bilo je to u vrijeme kad je Volkswagen čak razmišljao o ulasku u Formulu 1. Motor je u Golfu davao oko 500 KS i vrtio se sve do 8200 o/min.
"Vidio sam ga i čuo kako radi nekoliko puta, i bio je to prilično lud auto", posvjedočio je Marques.
Tu Volkswagenovi izleti nisu stali. Tako je 2014. godine na proizvodnu traku stigao Golf 7 s 2.0 TSI motorom i oko 400 KS. Pogađate, Dieselgate je zaustavio projekt R400. Bio je tu i R420 s Audijevim petcilindrašem, ali taj projekt je također stao. Isti motor htio je Volkswagen ugraditi na osmoj generaciji, ali Audi se usprotivio – bio bi to kanibalizam naspram RS3.