Ponekad postoje zanimljive stvari na saobraćajnicama koje su prilično neupadljive, a imaju važnu funkciju, piše Magazin Fenix.
Primjer za to su sive kutije koje su često pričvršćene na ulične svjetiljke, znakove ili stupove semafora. Iza kućišta nalaze se inteligentni uređaji koji se koriste posvuda u Njemačkoj, a koje možemo vidjeti u svim državama.
Neugledne sive kutije su uređaji za brojanje saobraćaja, a ti sistemi su često integrirani u stupove semafora.
Prema Državnom ministarstvu stanovanja, graditeljstva i prometa, u Bavarskoj se koristi oko 700 uređaja, od kojih je 600 skriveno u standardnim stupovima semafora. Ostatak su tipične sive kutije koje se ponekad koriste samo selektivno i zatim se ponovno rastavljaju.
Ovi uređaji za bočno radarsko mjerenje omogućuju gradovima i zajednicama diljem Njemačke prikupljanje važnih podataka o cestovnom saobraćaju – koje zatim mogu koristiti za:
- Izbjegavanje zagušenja saobraćaja
- Povećanje sigurnosti saobraćaja
- Smanjenje štetnih emisija
- Smanjenje buke na cesti
- Analiza uzroka nesreća i prevencija nesreća
Na temelju tih informacija mogu se donijeti razumne odluke u saobraćajnom planiranju.
Bočni radarski mjerni uređaji na baterije mogu prikupiti puno podataka o saobraćaju – ali budite sigurni: osjetljivi podaci poput registarskih tablica se ne bilježe. Umjesto toga, brojači pohranjuju nešto poput:
- Broj vozila, opći opseg saobraćaja
- Dužina vozila
- Konfiguracija osi i centralni razmaci
- Položaj bloka motora
- Mjerenje nivoa zvučnog pritiska u dB
- Brzina vozila
Kombinacijom tih podataka moguće je utvrditi koje klase vozila najviše prolaze kraj lokacije. Neki uređaji mogu pohraniti gotovo milion podataka.
No, mjerači saobraćaja također imaju praktičnu funkciju za vozače: mogu se koristiti za inteligentnu kontrolu semafora. Na primjer, to se već koristi na raskrsnici u gradu Paderbornu.
Riječ je o pilot projektu u kojem se koriste Topos uređaji za brojanje saobraćaja. Zahvaljujući podacima u stvarnom vremenu, semafori se više ne moraju „paliti“ prema fiksnom ciklusu, već se umjesto toga po potrebi mogu uključiti u zeleno.
Time se izbjegava nepotrebno vrijeme čekanja, buka i onečišćenje okoliša. Pilot projekt je trajao tri godine – trenutno nije poznato mogu li se takva rješenja koristiti i u cijeloj Njemačkoj.
O brojilu saobraćaja
Brojilo služi za konstantno prikupljanje podataka o funkcijama saobraćaja na cestama. Ona su većinom automatska s induktivnom tehnologijom te omogućuje brzo i tačno mjerenje cestovnog saobraćaja i prikupljanje podataka o saobraćaju na prometnicama. Takvo automatsko brojilo prema EU standardu omogućuje precizno razvrstavanje vozila u barem osam grupa. Interval prikupljanja podataka u pravilu je jedna minuta, što odgovara i vremenu obrade prikupljenih podataka.
Tehnički podaci
- Masa do 5 kg, jednostavna upotreba i premještanje
- Napajanje: strujno, baterija, solari
- funkcioniranje od minus 40 do plus 70 Celzija
- intervali zapisa podataka 0/24 sata saobraćajnog opterećenja jer se i obavlja u uvjetima prekinutoga saobraćajnog toka