Da je turizam sektor koji bilježi rast, pokazuju i novi podaci istraživanja. Naime, do marta 2024. godine potrošnja na putovanja na globalnom nivou je porasla, kao i broj putovanja. Ekonomski Institut predviđa da će se ovaj rast nastaviti i da potrošači, više nego ikada ranije, pažnju poklanjaju iskustvima koja stječu. Također, kako je ove godine obavljeno peto ovakvo istraživanje, u poređenju sa 2019. godinom prosječna dužina trajanja putovanja duža je za jedan dan, što ukazuje na rastuću želju turista da obiđu nove predjele i prošire svoje horizonte.
Evropa je i dalje omiljena destinacija
Turizam je tradicionalno jedan od stubova evropske ekonomije. Uprkos inflaciji i drugim prijetnjama sa kojima su se Evropljani susreli nakon pandemije, sektor putovanja je opstao. Prošla godina bila je važna prekretnica za evropski turizam, kako su svi pokazatelji ukazali na potpuni oporavak tržišta nakon prethodnih izazovnijih godina. Ovo je dovelo do jačanja ekonomije u državama koje su na evropskom nivou omiljene turističke destinacije, kao što su Hrvatska, Grčka, Portugal i Španija, a prema broju zakazanih noćenja u tekućoj godini, čini se da će ova sezona premašiti prošlogodišnju.
Kada je riječ o najpopularnijim turističkim destinacijama za ljeto 2024. Mastercard Ekonomski Institut daje jasne uvide. Analizom podataka o broju letova, u periodu od juna do augusta, utvrđene su najpopularnije destinacije, a pored tradicionalnih primorskih, po svemu sudeći, zahvaljujući Evropskom prvenstvu u nogometu, Munchen je „u trendingu“ kao ljetna destinacija broj jedan.
Omiljene destinacije – sunčane i pristupačne
Rast cijena na evropskom kontinentu doprinio je rastu popularnosti destinacija koje su pristupačne, ali i osunčane.
Najveći rast aviosaobraćaja primjetan je na jeftinijim destinacijama u Albaniji, Hrvatskoj i Turskoj. Turizam u Albaniji se brzo razvija, te se od 2019. godine broj letova udvostručio, a broj turista je porastao sa 12 miliona, koliko je iznosio 2019. godine, na 17 miliona u 2023. Kada je riječ o vikend putovanjima, najpopularnije su pristupačnije destinacije kao što su Bukurešt, Varšava, Budimpešta i Prag. Sa druge strane, destinacije u Italiji su najskuplje, pa italijanski gradovi zauzimaju više od polovine od top 20 city break destinacija, a najskuplji je San Michele al Tagliamento.
Turisti koji putuju u Evropu se primarno opredjeljuju za London, Pariz i Rim, dok se najviše novca troši u Dublinu.
Ipak, potražnja za atraktivnim destinacijama u Grčkoj, Portugalu i Španiji ostaje solidna, a ove zemlje bilježe snažan rast i van špica ljetnih mjeseci. Naime, kako su cijene, ali i temperature sve više u centralnim ljetnim mjesecima, sve više turista odlučuje se za putovanja u mjesecima kao što su maj/svibanj ili septembar/rujan. Kada je riječ o prijevoznom sredstvu, putovanja avionom i dalje drže ubjedljivo prvo mjesto, ali su istovremeno i krstarenja doživjela značajan rast.
Šta duži boravak turista znači za turizam kao granu ekonomije?
Analiza Mastercard Economics Instituta ukazuje na to da se prosječna dužina putovanja na globalnom nivou produžila za cijeli 1 dan – sa 4 na 5 dana. Duži boravak označava i veću potrošnju turista na putovanju, što donosi veći ekonomski poticaj za lokalne kompanije u okviru turističke industrije. Za tržišta kao što je Tajland, koja se u ogromnoj mjeri oslanjaju na prihode od turizma, ovi dodatni dani čine značajnu razliku.
Istraživanje ukazuje na jasnu vezu između cijene i broja dana koje turisti provedu na datoj destinaciji, ali ovo nije jedini faktor. Generalno, što je klima na destinaciji prijatnija, turisti imaju tendenciju da tamo provedu više vremena. Istraživanje pokazuje da kako temperatura raste, i procijenjena dužina putovanja raste, te je na svakih 6 stepeni Celzija vjerovatnoća boravka duža za 1 cijeli dan. Vrijedi napomenuti da ovi rezultati nisu linearni. Naprimjer, popularne skijaške destinacije na kojima su temperature niže ne podržavaju ovaj trend, a također kada temperatura premaši određeni stupanj i postane izuzetno visoka, dužina boravka umjereno opada.
Turisti su spremni da pomjeraju granice, odbacuju tradiciju i otkrivaju nove horizonte, ukazuje Mastercard Ekonomski Institut. Bilo da se radi o krstarenjima ili vrhunskim destinacijama koje nude i nezaboravna iskustva, apetit za putovanjem nastavlja rasti. Današnji turisti imaju dovoljno uvida da znaju gdje otići potrošiti svoja sredstva i uživati u dužem boravku kad god je to moguće.