Kada kupac može potrošiti milione na hiperautomobil, nebo je granica kada je u pitanju naplata dodatnih usluga kupcima. Direktor Bugatti Rimca, Mate Rimac ima ludu ideju povezivanja kupovine ‘benzinske stanice‘ s kupovinom automobila. 36-godišnji hrvatski poduzetnik vjeruje da motori s unutarnjim izgaranjem još uvijek imaju dugu budućnost pred sobom, no ne s fosilnim gorivima, piše Jutarnji.
Govoreći na summitu Future of the Car za Financial Times u Londonu, Rimac je podijelio svoju viziju: "Mogli bismo čak izgraditi lijepe Bugatti kućne benzinske stanice za domove vlasnika koji bi koristili sintetička goriva."
Ne čudi što je Rimac sada pokrenuo pitanje sintetičkih goriva. Porsche, koji ima 45 posto udjela u Bugatti Rimcu, radi na pilot projektu proizvodnje e-goriva u tvornici u Čileu od decembra 2022. godine.
Ekološka goriva se proizvode od vode i ugljičnog dioksida s pomoću energije vjetra i što omogućuje motoru s unutrašnjim izgaranjem da radi na potpuno CO2 neutralan način.
Očekuje se da će tvornica proizvoditi oko 5,5 miliona litara godišnje do sredine desetljeća i povećati proizvodnju na 55 miliona litara do 2027. godine. To bi ipak bila kap u moru s obzirom na to da je danas na cestama diljem svijeta oko 1,4 milijarde automobila i jasno je da bi bilo potrebno izgraditi gomilu takvih tvornica da bi se zadovoljile sve svjetske potrebe.
Rimac nije spominjao povezanost s Porscheom, ali jasno je da bi sintetička goriva već sada imala itekako mnogo smisla u Bugattiju. Uostalom, ovi se automobili proizvode samo u ograničenom broju (450 Veyrona i 500 Chirona), a njihovi vlasnici ih ionako gotovo ne voze, tako da potražnja ne bi trebala biti posebno velika.
U tom kontekstu treba spomenuti da će sljedeći Bugattijev hiperautomobil biti predstavljen 20. juna. Rimac je rekao da niti jedan dio nije prenesen s Nevere ili Chirona. Dodao je da će imati evolucijski dizajn eksterijera u kombinaciji s "nekim ludim stvarima" iznutra gdje će doći do povećanja kvalitete.
Kruna će svakako biti novi V16 motor. Riječ je o ogromnom atmosferskom motoru, a Rimac je rekao da je to potpuno novi motor koji Bugatti planira koristiti "neko vrijeme".
Njegov životni vijek mogao bi potrajati i nakon 2035. godine, kada na snagu stupa zabrana Europske unije o prodaji novih automobila na fosilna goriva. No novi auti na sintetička goriva su izuzeti od te zabrane i tu mnogi proizvođači super- i hiperautomobila vide svoju šansu za nastavak proizvodnje motora na unutarnje izgaranje. Zbog toga elitne marke za superbogate dodatno ulažu u motore s unutrašnjim izgaranjem. Sam Mate Rimac rekao je da električna Nevera još nije rasprodana jer kupci visoke klase uglavnom preferiraju motor s unutrašnjim izgaranjem.