Mazda je baš odvažna marka, a opet tako normalna. Najnoviji akter iz japanske radione je model CX-60. Veliki SUV koji je ostavio dojam odmah s prvim najavama, a onda i na prvom testu plug-in hibridne inačice. Sad je na red stigao dizel, veliki dizel sa šest cilindara. Sve one najave i prizivanje tOkom proteklih godina, stvarno su se i ostvarile.
Što reći o japanskoj filozofiji automobila, a da već niste upoznati s istom. Mazda je opet fokus stavila na vozača i njegovo uživanje u vožnji, ali taj osjećaj je drugačiji nego kod primjerice CX-5. Već odmah na početku su nam Mazda trgovci napomenuli kako je više tog efekta ljuljanja, zbog dobivanja ugode. No, nama taj osjećaj nije ni najmanje smetao, štoviše opisali bi ga kao da ste za upravljačem luksuznih modela BMW X5 ili Mercedes-Benz GLE. A da nismo daleko od tih aktera, podsjeti zvuk ispred vas. Ne znamo je li nam bolje zvuči ‘u leru’ ili prilikom laganih ubrzanja…
Nova dizelska priča godine, 3.3 litreni e-Skyactiv D razvijen je korištenjem koncepta ‘prave veličine’ (right sizing) koji optimizira obujam, a sve kako bi došlo do poboljšana učinkovitosti i snage. Riječ je o potpuno novom motoru obujma 3.283 ccm, to je zapravo uzdužno ugrađeni common rail 6-cilindarski motor s izravnim ubrizgavanjem e-Skyactiv D. Ovaj pogonski sklop nudi se u dvije opcije – 200 KS s pogonom na stražnje kotače i kao ovaj testni s čak 254 KS i prisutni Mazda i-Activ AWD (pogon na sva četiri kotača).
Mazda voli ponavljati kako je njihov glavni fokus uvijek na vožnji. Kroz vožnju nenametljivo u pripravnosti stoji čitav niz sigurnosnih stavki. Za vas je uvijek tu SCBS (sistem podrške kočenju u gradskoj vožnjis prepoznavanjem pješaka), TSR (prepoznavanje prometnih znakova), DSA (upozorenje na razmak), DSC (sistem kontrole dinamičke stabilnosti), BSM (sistem nadzora mrtvog ugla), te sistem za zadržavanje u traci (LDWS, LKA) i čitav niz drugih…