Mazda je model EZ-6 premijerno pokazala u aprilu na sajmu automobila u Pekingu, uz potvrdu da će ova limuzina biti dostupna u u Kini do kraja godine i bez najave njene prodaje na drugim tržištima.
Međutim, sada je japanski proizvođač saopštio da će EZ-6 biti u prodaji ove jeseni "kao globalni model", prvo u Kini, a zatim i u Evropi. Prodaja u SAD se za sada ne pominje.
EZ-6 je u stvari zajednički projekat Mazde i kineskog proizvođača automobila Changan Automobile, kombinujući Mazdin stajling sa Changan tehnologijom pogona. To uključuje plug-in hibridne i potpuno električne opcije, pri čemu potonji ima 600 km dometa u kineskom ciklusu testiranja.
4921 mm dugi EZ-6 je de fakto nasljednik Mazde 6, ali je baziran na platformi sa pogonom na zadnje točkove koja se, prema izvještajima kineskih medija, dijeli sa Changan limuzinom SL03.
Kako se navodi u saopštenju, EZ-6 je namjenski elektrifikovani model koji kombinuje Mazdin dizajnerski jezik, KODO-Soul of Motion, i njegove prepoznatljive performanse u vožnji koje se fokusiraju na osjećaj vožnje Jinba-ittai (auto i vozač kao jedno), sa naprednom tehnologijom električnih vozila koju je isporučio Changan Automobile.
Baziran na temi “Autentično moderno“, dizajn Mazde EZ-6 nastoji da uhvati živahan duh i eleganciju Mazdine “Soul of Motion“ filozofije dizajna, izražene kroz napredni stil primeren za doba električnih vozila.
Dinamičke performanse takođe odražavaju Mazdinu posvećenost stvaranju vozila koja vozaču daju Jimba-ittai osjećaj, automobila i vozača kao jednog. Njegovo upravljanje i kočenje omogućavaju automobilu da na linearni način odgovori na namjere vozača.
EZ-6 ima međuosovinsko rastojanje od 2900 mm, raspodjelu težine 50:50 između prednje i zadnje strane (BEV model); zadnje multi-link vešanje i el. podesivi zadnji spojler koji poboljšava stabilnost pri velikim brzinama.
Ostale karakteristike koje poboljšavaju i bezbjednost i udobnost uključuju inteligentni sistem vožnje koji pruža podršku vozaču, inteligentnu tehnologiju parkiranja koja omogućava da se EZ-6 kontroliše glasom, čak i kada je vozač van vozila, kao i tehnologiju pametne kabine kojom se može upravljati na različite načine uključujući kontrolu glasom, dodirom i pokretima.
Kao što je pomenuto, BEV verzija ima očekivani domet vožnje od približno 600 km, dok se od PHEV modela očekuje da postigne preko 1.000 km dometa sa jednim rezervoarom goriva.