novitet na tržištu

Mazda EZ-6 stiže u Evropu

Mazda je model EZ-6 premijerno pokazala u aprilu na sajmu automobila u Pekingu, uz potvrdu da će ova limuzina biti dostupna u u Kini do kraja godine i bez najave njene prodaje na drugim tržištima.

Međutim, sada je japanski proizvođač saopštio da će EZ-6 biti u prodaji ove jeseni "kao globalni model", prvo u Kini, a zatim i u Evropi. Prodaja u SAD se za sada ne pominje.

EZ-6 je u stvari zajednički projekat Mazde i kineskog proizvođača automobila Changan Automobile, kombinujući Mazdin stajling sa Changan tehnologijom pogona. To uključuje plug-in hibridne i potpuno električne opcije, pri čemu potonji ima 600 km dometa u kineskom ciklusu testiranja.

4921 mm dugi EZ-6 je de fakto nasljednik Mazde 6, ali je baziran na platformi sa pogonom na zadnje točkove koja se, prema izvještajima kineskih medija, dijeli sa Changan limuzinom SL03.

Kako se navodi u saopštenju, EZ-6 je namjenski elektrifikovani model koji kombinuje Mazdin dizajnerski jezik, KODO-Soul of Motion, i njegove prepoznatljive performanse u vožnji koje se fokusiraju na osjećaj vožnje Jinba-ittai (auto i vozač kao jedno), sa naprednom tehnologijom električnih vozila koju je isporučio Changan Automobile.

Baziran na temi “Autentično moderno“, dizajn Mazde EZ-6 nastoji da uhvati živahan duh i eleganciju Mazdine “Soul of Motion“ filozofije dizajna, izražene kroz napredni stil primeren za doba električnih vozila.

Dinamičke performanse takođe odražavaju Mazdinu posvećenost stvaranju vozila koja vozaču daju Jimba-ittai osjećaj, automobila i vozača kao jednog. Njegovo upravljanje i kočenje omogućavaju automobilu da na linearni način odgovori na namjere vozača.

EZ-6 ima međuosovinsko rastojanje od 2900 mm, raspodjelu težine 50:50 između prednje i zadnje strane (BEV model); zadnje multi-link vešanje i el. podesivi zadnji spojler koji poboljšava stabilnost pri velikim brzinama.

Ostale karakteristike koje poboljšavaju i bezbjednost i udobnost uključuju inteligentni sistem vožnje koji pruža podršku vozaču, inteligentnu tehnologiju parkiranja koja omogućava da se EZ-6 kontroliše glasom, čak i kada je vozač van vozila, kao i tehnologiju pametne kabine kojom se može upravljati na različite načine uključujući kontrolu glasom, dodirom i pokretima.

Kao što je pomenuto, BEV verzija ima očekivani domet vožnje od približno 600 km, dok se od PHEV modela očekuje da postigne preko 1.000 km dometa sa jednim rezervoarom goriva.

Slične vijesti