JAPANSKI GIGANT

Mazda prodaje više automobila nego ikad, a sve bez električnog vozila na vidiku

Dok mnogi proizvođači automobila žure prema elektrifikaciji, Mazda dokazuje da još uvijek ima mjesta za uspjeh s pogonom na benzin. Japanski proizvođač automobila trebao bi oboriti svoj prodajni rekord u SAD-u iz 1986. godine, s više od 420.000 vozila koji se očekuju u 2024. godini — povećanje od 16% u odnosu na prethodnu godinu. Predsjednik Mazdinih operacija u Sjevernoj Americi, Tom Donnelly, za ovaj je rast zaslužan popularnost kompaktnih crossovera i SUV-ova srednje veličine, s ciljem od 450.000 vozila do 2025. „Razvijamo naše poslovanje u industriji koja je uglavnom bila stabilna “, rekao je Donnelly, govoreći o dosljednom obujmu prodaje koji Mazda bilježi od svojih kompaktnih i SUV vozila srednje veličine. Uprkos uspjehu, Mazdin pristup elektrifikaciji bio je oprezan. Kompanija trenutačno nudi tri hibridna modela: hibridni CX-50, izrađen pomoću Toyotine tehnologije, i plug-in verzije CX-70 i CX-90 SUV vozila. Recenzije ovih hibrida su mješovite, a Mazdini planovi za potpuno električna vozila i dalje su ograničeni.

Mazda namjerava lansirati interni hibridni sistem i testirati tržište SAD s potpuno električnim vozilom do 2027. To bi označilo njezino prvo električno vozilo nakon kratkotrajnog MX-30. Međutim, Donnelly je i dalje skeptičan glede brzog usvajanja električnih vozila, navodeći trenutačnu stopu udijella od samo 10% u SAD-u. “Mi nismo brend koji hrabro objavljuje 100% u bilo kojem vremenskom okviru”, rekao je. Mazdina linija uvelike se oslanja na nekoliko ključnih modela. CX-5, kompaktni crossover proizveden u Japanu, ostaje njegov najprodavaniji model, unatoč tome što je jedno od najstarijih vozila u svojoj liniji. Redizajn se očekuje u sljedeće dvije godine. Subkompaktni hatchback CX-30 i CX-50 proizveden u Alabami također su značajno pridonijeli nedavnom usponu marke.

Ipak, čak i s potencijalno lošijom ponudom, Mazda će imati koristi od sve većeg udjela američkih potrošača koji su sve više zainteresirani za hibridne i PHEV opcije u usporedbi s potpuno elektrificiranim električnim vozilima. Uz procjenu kako će ukupna prodaja automobila u SAD porasti za samo 2,3% u 2024., Mazdina izvedba je izvanredna. Međutim, izazovi ostaju. Dok Mazda zacrtava novi teritorij za svoju prodaju u SAD, još uvijek zaostaje za konkurentima poput Subarua, Kije pa čak Nissana, koji se borio s nizom vlastitih problema u 2024. Kretanje naprijed, snalaženje u razvoju potražnje za električnim vozilima testirat će Mazdinu strategiju u godinama koje dolaze. Za sada, Mazdin uspjeh naglašava da čak i na tržištu opsjednutom elektrifikacijom, vozila s benzinskim pogonom još uvijek imaju snažnu potporu. Ostaje li ova strategija dugoročno održiva pitanje je na koje će firma morati odgovoriti dok se bude pripremala za naredne godine.