UŠTEDA U TROŠKOVIMA RAZVOJA

Mercedes odustaje od nove platforme za svoje najprestižnije električne automobile

Mercedes je još do nedavno planirao ukinuti benzince i dizelaše već 2030. godine, no prodaja njihovih električnih automobila ne ide baš sjajno, pa su promijenjeni i planovi. Mercedes je nedavno potvrdio da će nastaviti proizvoditi motore s unutrašnjim sagorijevanjem i nakon 2030. godine.

Izgleda da prodaja koja je slabija od očekivanog ima utjecaja i na razvoj novih električnih automobila pa je Mercedes-Benz navodno otkazao sljedeću generaciju platforme dizajnirane posebno za nasljednike luksuznih EQS i EQE te njihovih SUV verzija. Tako je odlučeno zbog loše prodaje modela trenutne generacije, izvijestio je njemački Handelsblatt.

Nova platforma, nazvana MB.EA Large, trebala je biti lansirana 2028. godine. Njeno otkazivanje će Mercedes-Benzu uštedjeti procijenjenih 4 do 6 milijardi eura u troškovima razvoja i preuređenja, saznaje Handelsblatt od insajdera upućenih u čitavu priču.

MB.EA Large platforma je trebala biti jedna od dvije MB.EA platforme, a druga je MB.EA Medium, koja je još uvijek u razvoju i koristit će se za sljedeću generaciju EQC limuzine i SUV-a.

Ipak, otkazivanje nove platforme ne znači i to da nećemo dobiti nasljednike EQE i EQS te njihovih SUV derivata. Oni se već razvijaju, no ne na novoj platformi već na postojećoj EVA2 koja se koristi za aktualne modele. Britanski Autocar tvrdi da će na novim modelima arhitektura od 400 volti biti nadograđena na sistem od 800 V. Također, baterijske ćelije također će nuditi više energije u usporedbi s trenutnim modelima, a električni motori bit će zamijenjeni učinkovitijim jedinicama.