Ministrica nauke, visokog obrazovanja i mladih KS Adna Mesihović reagirala je tragom objavljenog dokumenta Federalnog ministarstva zdravstva, koji se dotakao samo jednog manjeg dijela odgovora koje je Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo uputilo na upit Federalnoga ministarstva, tačnije na upit federalnog ministra dr. Nediljka Rimca u slučaju Gavrankapetanović.
"Iznenađuje me hrabrost ministra Rimca, koji u svojoj karijeri (ako mu je tačna zvanično objavljena biografija) uopće nema radnoga iskustva u sistemu visokoškolskog obrazovanja, da tumači (naravno pogrešno) pojedine termine iz Okvirnoga zakona o visokom obrazovanju, cijeni Mesihović i dodaje da je ono što je, s druge strane, ne iznenađuje potpuno nepoznavanje dr. Rimca, ili njegovih “stručnih” savjetnika, ove materije.
"Navikli smo od studenata da se u situacijama kada ne poznaju materiju, i u manjku znanja, fokusiraju na relativno irelevantne stvari, te da ih pogrešno interpretiraju.
Stoga nije mi teško dr. Rimcu i njegovom timu pojasniti da je u svom dopisu pogrešno interpretirao odredbe člana 5. Okvirnog zakona o visokom obrazovanju Bosne i Hercegovine (Službene novine BiH broj: 59/07), na osnovu odrednica preuzetih iz Zakon o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti Republike Hrvatske, a što može dovesti do nesporazuma i pogrešnih zaključaka u kontekstu pravnih okvira u Kantonu Sarajevo i Bosni i Hercegovini – što je upravo ovdje slučaj. Da olakšam, podsjetit ću kreatore ovoga dopisa na staru bosansku sintagmu o kruškama i jabukama", poručila je Mesihović.
Stoga, rado podučava da u trenutno važećim zakonima države BiH, "u kojoj Vi, dr. Rimac, obnašate dužnost ministra (a to su Zakon o visokom obrazovanju Kantona Sarajevo (Službene novine Kantona Sarajevo, broj: 36/22) i Okvirni zakon o visokom obrazovanju Bosne i Hercegovine (Službene novine BiH broj: 59/07)) nema eksplicitne odredbe kojom se definiše ciklus studija kao 'diplomski studij', te preporučujem naglasak na tačnim definicijama ciklusa (nivoa) studija prema pomenutim zakonima".
Ciklusi studija se, dodaje, definiraju kao:
⦁ Prvi ciklus – dodiplomski
⦁ Drugi ciklus - magistarski
⦁ Treći ciklus – doktorski studij
"Dakle, nema eksplicitne odredbe o 'diplomskom studiju', a netačna interpretacija (slučajno ili namjerno) može izazvati niz značajnih nesporazuma i posljedica.
S tim u vezi predlažem da se referisanje vrši na propisane zakonske odredbe Okvirnog zakona o visokom obrazovanju Bosne i Hercegovine (Službene novine BiH broj: 59/07) i Zakona o visokom obrazovanju Kantona Sarajevo (Službene novine Kantona Sarajevo, broj: 36/22), a ne na zakonske odredbe susjedne prijateljske države, kako je to već učinjeno", ističe.
Dodaje da joj je jasno da je ''stručni tim“ Federalnog ministarstva zdravstva (vjerovatno posebnog odjela za visoko obrazovanje), u pojašnjenju svoje odluke, izgleda ne slučajno, preskočio ovaj dio napisan u odgovoru Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade na njihov upit:
"Napominjemo da je Certifikat o obavljenoj edukaciji, u ovom slučaju za ,Upravljanje kvalitetom u zdravstvu ili Certifikat o bilo kojoj drugoj edukaciji, nižeg ranga u odnosu na postdiplomski studij. Naime, postdiplomski studij koji predstavlja drugi ciklus studija na master programu ,Upravljanje kvalitetom u zdravstvu pruža dublje razumijevanje i širu stručnost u istoj oblasti, gdje se nakon završetka ovog postdiplomskog studija stiče akademska titula/zvanje, koje označava formalno priznatu kvalifikaciju i dopunski stepen obrazovanja, a što sve zajedno odražava napredniji nivo stručnosti i dublje angažovanje u predmetnoj tematici.“
Čini se da ovaj dio odgovora nije bio interesantan, ili nije bio po volji ministru Rimcu, zaključuje Mesihović.