Koliko god sofisticirana tehnologija pokušava stati na kraj ljudskim prevarama, nekad je naprosto nemoćna. Mnogi kupci tako na primjer koriste samouslužne blagajne u trgovinama za krađu i prevaru. Često su ogorčeni visokim cijenama, pa izvažu kilogram najskupljeg voća ili povrća, a ukucaju sliku ili šifru najjeftinijeg.
Tako je i kod nas, i u trgovačkim lancima širom Evrope. Daily Mail tako piše da u Velikoj Britaniji to čini čak šest miliona kupaca, a svaki osmi kupac na ekranu odabere jeftiniji artikl od onoga kojeg je zaista kupio.
Poznato je to kao ‘trik s bananom‘, a radi se o tome da kupci neki artikl upišu kao voće ili povrće da bi platili jeftinije.
Istraživanje je pokazalo da gotovo polovica ispitanika, njih 48 posto smatra da se ovo ne bi trebalo smatrati kaznenim djelom. Osam posto ispitanika je priznalo da je na samouslužnoj blagajni ukralo nešto što je koštalo do 10 funti, a njih 26 posto je reklo da smatraju da to ne treba biti prekršaj.
Zbog sve većeg broja krađa, trgovine u velikoj Britaniji moraju izdvojiti dodatnih 700 miliona funti na sigurnosne mjere. Mnogi za veći broj krađa krive upravo samouslužne blagajne, a u SAD-u su se počeli vraćati blagajnama s osobljem. Naime, u posljednjih je nekoliko godina većina velikih supermarketa uvela samouslužne blagajne i proširila njihovu upotrebu u nadi da će povećati učinkovitost i smanjiti troškove. Međutim, neki kupci su bili često frustrirani zbog aparata koji često ne rade dobro, a mnogi su izjavili da više vole imati posla s ljudskim bićem kada plaćaju za svoju kupovinu.