Privatni mlažnjak kojim je upravljao bogati njemački biznismen preletio je cijelu Evropu nakon što je očito postao onesposobljen prije nego što se srušio u Baltičko more, usmrtivši njega i još troje ljudi u njemu.
Hiljade ljudi gledalo je online praćenje Cessne Citation registrirane u Austriji jučer poslijepodne dok je dva sata krstarila Francuskom i Njemačkom kao "avion duh", dok su NATO presretači i kontrolori zraka pokušavali uspostaviti kontakt s njom.
Vjeruje se da je Karl-Peter Griesemann (72) podlegao hipoksiji nakon pada pritiska u Cessni Citation nakon polijetanja iz Jereza u Španiji sa svojom suprugom Juliane (68), njihovom kćeri Lisom (26) i Lisinim 27-godišnjim muski prijatelj. Pilot je prijavio problem s pritiskom u avionu na visini i čini se da je izgubio svijest, rekli su dužnosnici, prenosi The Times.
Nakon što Griesemann nije odgovorio na radio pozive, Francuska, Njemačka, Švedska i Danska poslale su vojne presretače dok je 42 godine star avion letio prema svom odredištu u Kölnu. Nije se uspio spustiti i ostao je na visini, nastavljajući pored Kölna stabilnom sjeveroistočnom stazom na 36 000 stopa, jasno pod kontrolom autopilota. Hiljade ljudi gledalo je na internetskim stranicama za praćenje letova dok je pokvareni avion letio iznad Baltika i počeo se spuštati istočno od švedskog otoka Gotland. Očito bez goriva, spiralno je krenuo prema vodi, udarivši u more kod latvijskog grada Ventspilsa.
Među ostalim poslovima, Griesemann je vodio čarter kompaniju pod nazivom Quick Air sa sjedištem u Kölnu. "Mogu potvrditi da je to bio privatni mlažnjak našeg vlasnika, Karl-Petera Griesemanna", rekao je glasnogovornik kompanije. Nije potvrdio da je Griesemann bio na kontrolama, no španski i njemački mediji navode da jest. Griesemann je većinu vremena provodio u kući u blizini Cadiza i redovno je letio do Kölna, prema izvješćima.
Na mjestu nesreće otkriveni su tragovi ulja i krhotina i nije bilo nade za putnike u avionu, rekla je švedska obalna straža.
Prema Bildu, njemačkim novinama, pilot danskog borbenog aviona F16 bio je posljednji u pratnji aviona i izvijestio je da je svjedočio kako se srušio u more oko 18:45. Putnički trajekt Stena Line također je preusmjeren za moguće operacije spašavanja.
Bild je izvijestio da je jedan pilot prijavio probleme s pritiskom ubrzo nakon što je dobio visinu iznad Španije. Španski i francuski presretači bili su prvi u pratnji aviona, ali nisu uspjeli uspostaviti radio ili vizualni kontakt s pilotom, navodi se.
Francuske zračne snage saopštile su da su podigle borbeni avion Rafale iz baze u blizini Lyona nakon što su Španci upozorili francuske kontrolore na "avion duh". "Pokušaji uspostavljanja kontakta bili su uzaludni, a vizualni kontakti nisu pokazali nikakvu vidljivu aktivnost u kokpitu", rekle su zračne snage.
Švedska obalna straža poslala je avione s fiksnim krilima, čamce i helikopter na mjesto nesreće.
Vojni avioni iz Njemačke, Danske i Švedske bili su dignuti kako bi pokušali uspostaviti kontakt s posadom, "ali nisu vidjeli nikoga", rekao je Lars Antonsson, šef švedske operacije potrage i spašavanja.
Pao je “kad je ostao bez goriva . . . nisu pronađeni ljudski ostaci”, dodao je. "Možemo samo nagađati" o tome šta se dogodilo "ali očito su bili onesposobljeni da upravljaju avionom".
Avion je "letio između Španije i Kölna, ali kada je promijenio kurs, kontrolori zračnog prometa nisu mogli uspostaviti kontakt", rekla je latvijska agencija za civilnu avijaciju.
Incident nalikuje nesrećama u kojima su piloti postali onesposobljeni zbog gubitka kisika, a njihove letjelice su letjele pod autopilotom sve dok nisu ostale bez goriva.
U augustu 2005., let 522 Helios Airwaysa srušio se u Grčkoj, ubivši svih 121 putnika, nakon što je izgubio pritisak u kabini na letu od Larnace, Cipar, do Praga, Češka. Dok su piloti bili u nesvijesti, avion je letio, u početku pod kontrolom člana kabinskog osoblja, u širokim krugovima sve dok nije ostao bez goriva.
U oktobru 1999. Learjet koji je prevozio Williama Paynea Stewarta, profesionalnog igrača golfa, i pet drugih srušio se u Južnoj Dakoti nakon što je ostao bez goriva. Mlažnjaci presretači nisu uspjeli uspostaviti kontakt. Istraga je okrivila "onesposobljenost članova letačke posade kao rezultat njihovog neuspjeha da prime dodatni kisik nakon gubitka pritiska u kabini, iz neodređenih razloga".
Na visini krstarenja od 36 000 stopa, pilot ili piloti austrijske Cessne imali bi samo između 30 i 60 sekundi da stave svoje maske s kisikom za hitne slučajeve i osiguraju da zrak teče prije nego što bi pali u hipoksiju i onesposobili se.
"Imate nekoliko sekundi da uključite kisik i odmah počnete raditi", rekao je Juan Browne, američki pilot i komentator, u videu analizirajući jučerašnji hitni slučaj. "Imaš nekoliko sekundi da se spasiš."
Piloti su obučeni o "važnosti brzog stavljanja maske za kisik i uspostavljanja komunikacije od važnosti za spašavanje života". Istražitelji će se usredotočiti na to funkcionira li sistem, rekao je.
Pad pritiska na visini uzrokuje da vjetrobransko staklo i prozori aviona budu prekriveni kondenzacijom, spečavajući zrakoplove presretače da vide unutra, primijetio je Browne. Prema nepotvrđenim izvještajima, vojni pilot prijavio je da je vidio putnika kako se kreće u kabini Cessne.