Kineski misteriozni avion J-36, za kojeg se pretpostavlja da je radarski nevidljiv i da predstavlja šestu generaciju borbenih aviona, primijećen je u drugom probnom letu, pokazale su video snimke koje kruže kineskim društvenim mrežama.
Jedna od snimki prikazuje taj mlažnjak kako manevrira na maloj visini, s jasnim pogledom na njegov bok i podvozje, uključujući produženi stajni trap i Pitot cijev (mehanička naprava za precizno mjerenje dinamičkoga pritiska i brzine strujanja zraka) postavljenu na nosu, što ukazuje na ranu fazu testiranja tog aviona.
CAC's 6th generation Fighter J-36
— Húrin (@Hurin92) March 17, 2025
Nice turn radius in 2nd clip and a good side profile look https://t.co/PasjNdGUYd pic.twitter.com/JvBreiOgb5
Diskutabilna klasifikacija
J-36 je prvi put primijećen 26. decembra 2024. godine, dok je letio iz Chengdu Aircraft Corporationa (CAC). Istog dana, u Shenyang Aircraft Corporationu (SAC) viđen je još jedan avion, navodno isto tako iduće generacije, za koji se nagađa da je J-XX. Međutim, ostaje nejasno je li potonji lovac pete ili šeste generacije i koji bi trebao nadopuniti J-36.
Klasifikacija navedenih kineskih novih aviona ostaje diskutabilna. U ovoj fazi nemoguće je potvrditi kineske tvrdnje da su ti dizajni avioni šeste generacije, piše portal The Aviationist. Očekuje se da će ti avioni ispuniti više uloga, uključujući nadmoć u zraku i koordinaciju na bojnom polju.
Ključne funkcije dizajna i potencijalne mogućnosti aviona
Jedna slika koju je podijelio analitičar vojnog zrakoplovstva Andreas Rupprecht na platformi X prikazuje stražnji dio J-36, pokazujući svijetle ispuhe koji podsjećaju na mehanizam naknadnog sagorijevanja. Međutim, Rupprecht je upozorio da autentičnost te slike ostaje neprovjerena. Provjerene slike pokazuju da je letjelica opremljena s tri ravne mlaznice.
Three more images showing the J-36 during its second flight. pic.twitter.com/B5nAmiyPlg
— @Rupprecht_A (@RupprechtDeino) March 17, 2025
J-36 ima dva usisnika motora ispod krila i jedan dorzalni usisnik (na gornjem dijelu aviona). Konstrukcija stajnog trapa tog aviona nalikuje onoj ruskog Su-34 Fullbacka, piše The Aviationist. Avion vjerovatno ima unutrašnje spremnike za streljivo ispod trupa.
Crno-sivi kamuflažni uzorak bio je vidljiv na nedavnim slikama, zajedno s podijeljenim kontrolnim površinama na stražnjem rubu koje funkcioniraju kao zračne kočnice. Dizajn daje prioritet nevidljivosti, aerodinamici i učinkovitosti, potencijalno povećavajući brzinu ispaljenih projektila i smanjujući radarsku vidljivost. Napredni softver za kontrolu leta vjerojatno se koristi za stabilnost i manevriranje tog aviona.