Društveni mediji nam nešto čine. Odvlače nam pažnju, zabavljaju nas i pomažu nam da prođe vrijeme. Ali također nude priliku da se usporedite s drugim korisnicima i njihovim životima.
Putovanja, hrana, zabave, odjeća i tijela: sve je savršeno izrežirano. Baš kao i zadržavanje na broju lajkova, to može imati posljedice za gledatelje. Naprimjer, može ugroziti mentalno zdravlje. Nova studija pokazuje koliko se brzo psiha može oporaviti od stalnog uspoređivanja – barem kod žena.
Prema timu predvođenom Jennifer S. Mills sa Sveučilišta York u Kanadi, samo sedmicu apstinencije od društvenih mreža ima učinka. Čak i nakon ovog relativno kratkog vremenskog razdoblja, i slika o sebi i tjelesni osjećaj sudionika studije koji su nekoliko dana okrenuli leđa TikToku, Instagramu i drugim društvenim medijima značajno su se poboljšali. To se posebno odnosilo na one žene kod kojih je “pounutrašnjenje ideala mršavosti” bilo posebno izraženo.
Ovako je radilo istraživanje koje je za svoj rad angažiralo ukupno 66 studenata psihologije u dobi od 17 do 24 godine, koje su podijelili u dvije skupine. Sudionici prve skupine morali su sedmicu apstinirati od svih društvenih mreža. Preostalih 33 bilo je dopušteno da tamo nastave biti aktivni kao i obično. Prije i nakon tog razdoblja ispitanici su davali informacije o svom samopoštovanju i odnosu prema vlastitom tijelu. Test je zaokružio cijelu stvar.
Učinci promatrani i izmjereni u studiji su veći od onih koji se često vide u psihološkim istraživanjima. Istraživači smatraju da je posebno važno otkriti da su se žene koje mršavost vide kao ideal osjećale ugodnije u svojim tijelima nakon pauze na društvenim mrežama:
"Čini se da je takva pauza posebno korisna strategija za žene koje su u opasnosti od razvoja poremećaja prehrane poremećaj."
Temeljni mehanizmi još uvijek nisu jasni, prema naučnicima. "Moglo bi biti da mlade žene koje idealiziraju svoju mršavost obično prate sadržaj na društvenim mrežama koji učvršćuje takav stav".
Apstinencija od društvenih medija mogla bi jednostavno ukloniti priliku za usporedbu.