Za razliku od klasične ručne kočnice, treba preciznije poštovati pravila aktiviranja električnog parkirnog kočenja.
Tradicionalne ručne kočnice sve se rjeđe ugrađuju, a u većini automobila koji se danas nude na tržištu nalaze se električne parkirne kočnice. S njima je olakšano kretanje na uzbrdicama i nizbrdicama jer blokiraju točkove sve dok nemaju dovoljno momenta da pokrenu vozilo.
One koji se još nisu susreli s njima vjerojatno zanima što će se dogoditi ako povuku prekidač električne parkirne kočnice u vožnji i hoće li ishod biti kao i s ručnom kočnicom? Odgovor je da neće jer kontrolna jedinica u automobilu tu situaciju prepoznaje kao kočenje automobila i ne dolazi do blokade točkova. Električna kočnica tada silu aplicira u intervalima, odnosno uključuje se ABS. Uglavnom, ne potežite prekidač električne parkirne kočnice u vožnji, piše HAK Revija.
Mehanizam kočnice je hidraulički ili mehanički i neće doći do njezina otpuštanja kad se isprazni akumulator. Odnosno, za održavanje čvrstog stiska kočnici nije potrebna električna energija.
Potrebno je poštovati pravila korištenja
Isto tako, za razliku od klasične ručne, treba preciznije poštovati pravila aktiviranja parkirnog kočenja. Riječ je o statičkom kočenju te prije njegova aktiviranja treba potpuno zaustaviti automobil.
Naime, preranim aktiviranjem nastaje dinamičko opterećenje u mehanizmu električne kočnice, što smanjuje pouzdanost i vijek sistema. Problem je veći što je brzina aktiviranja veća. Također, treba paziti da se kočenje mehanizmom prijenosa snage aktivira tek ubacivanjem ručice ručnog mjenjača u prvi stepen, odnosno ručice automatskog mjenjača u P.