TEHNOLOŠKI GIGANT

Može li Apple na krilima novih modela i umjetne inteligencije srušiti prodajne rekorde

Potražnja za iPhoneom u posljednje je vrijeme u padu te je tokom prošlog kvartala zabilježen pad prodaje od čak deset posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Taj je pad naročito izražen u Kini gdje Huawei i druge lokalne kompanije uzimaju Appleu značajan dio tržišta. S druge strane, sve do sada, Apple je kaskao za konkurencijom po pitanju implementacije umjetne inteligencije.

S novim modelima svojih telefona, generacijom iPhone 16, to će se promijeniti te će ovi modeli, kao i dva Pro modela iPhonea 15 napokon donijeti toliko željene AI opcije.

Nakon sinoćnjeg predstavljanja telefona, pitanje je može li taj novi hardver, u kombinaciji s umjetnom inteligencijom, odnosno Apple Intelligenceom, pozitivno utjecati na Appleove prodajne brojke, a možda čak pokrenuti i novi prodajni superciklus. U Appleu svakako tako razmišljaju te je Tim Cook na eventu najavio kako AI označava početak uzbudljivog novog razdoblja za kompaniju. Dok je Cook pozitivan, treba sačekati prve službene prodajne brojke kako bi saznali kakva je potražnja za novim modelima njihovih telefona i mogu li nove AI opcije zaista privući nove korisnike.

Razmišljanja analitičara su različita, no čini se kako većina njih smatra da je pred Appleom zaista pozitivno razdoblje te da mogu očekivati odlične prodajne brojke. Da bi u tome uspjeli, objasnio je analitičar i izvršni direktor kompanije SmartTech Research Mark Vena, Apple će morati uvjeriti javnost da su nove AI opcije na njihovim telefonima “više od običnog hira”, odnosno da bi im zaista mogle koristiti u svakodnevnom životu. Za NY Post je naglasio kako bi, zbog “historijskog povjerenja potrošača prema ovom brendu” prodaja novih iPhonea mogla brzo uzeti zamah. Dok na The Wall Streetu očekuju da bi prodaja mogla iznositi između 84 i 85 miliona komada, ovaj je analitičar optimističniji i vjeruje da bi čak mogla premašiti 90 miliona.

Slično razmišlja i analitičar Wedbusha Dan Ives. Njegove informacije iz izvora povezanih s opskrbnim lancima govore kako u Appleu očekuju značajno bolju prodaju iPhonea 16 u odnosu na prošlogodišnje modele. On čak najavljuje i historijski ciklus nadogradnje iPhonea jer se procjenjuje kako čak oko 300 miliona iPhonea nije nadograđeno tokom posljednje četiri godine. To znači da bi mnogi od njih uskoro mogli kupiti novi model Appleova telefona pa se ne bi trebali iznenaditi ako padne i prodajni rekord.

Novi modeli iPhonea u prodaji će se pojaviti od 20. septembra, no Apple Intelligence neće biti odmah dostupan na tim uređajima, već negdje tokom sljedećeg mjeseca s nadogradnjom operativnog sistema i to samo na određenim tržištima, no ne i na tržištu Evrope i Kine, gdje bi ove opcije trebale postati dostupne naknadno.