Godina iza nas bila je godina prevrata u industriji mode, no nemojte misliti da smo s 2024. završili s promjenama. Već nekoliko sedmica kruže glasine da Jonathan Anderson odlazi iz kuće Loewe kako bi preuzeo Dior i šuškanja su sve glasnija. Upitna je već nekoliko mjeseci i budućnost italijanske tvornice seksepila, kuće Versace i žene koja vodi ovaj brend od devedesetih godina, Donatelle Versace.
Situacija za Versace nije sjajna. Brend iz kvartala u kvartal bilježi pad prodaje, izgubio je relevantnost među publikom, posebno među novom generacijom kupaca, što se ne odražava dobro na grupaciju Capri Holdings u čijem je vlasništvu Versace – grupacija iz ovih razloga radi na tome da proda Versace (kao i Jimmy Choo), kako bi sve snage usmjerili na Michael Kors, brend koji je također u njihovom vlasništvu i kojeg planiraju pozicionirati na tržište kao povoljniji luksuz. Brendove je trebao preuzeti Tapestry (Coach, Kate Spade, Stuart Weitzman), no posao vrijedan 8,5 milijardi dolara je na koncu propao. Istovremeno, Donatella Versace ima ugovor koji istječe u februaru 2025. godine – što potencijalno znači da se njen mandat u italijanskoj kući bliži kraju. Postavlja se pitanje može li Versace bez Donatelle, odnosno – šta je uopće Versace bez Donatelle i kakva je budućnost za italijanski brend?
Kako izgleda budućnost kuće Versace?
Odgovore bismo trebali saznati u 2025. godini, piše Buro247. Neminovno je da je italijanska dizajnerica računala na odlazak iz brenda, vjerovatno još 2018. godine kada je kuću koju je njezin brat Gianni osnovao krajem sedamdesetih prodala 2018. tadašnjem Michael Kors Holdingsu (preimenovanom naknadno u Capri Holdings) i to za 2,1 milijardu dolara. Donatella je nastavila lansirati ready-to-wear kolekcije i snimati skupe kampanje s ambasadorima kuće, od Emily Ratajkowski, do K-pop zvijezda, Cilliana Murphyja i Anne Hathaway pa nedavno do Sabrine Carpenter koja je pozirala za njihove kultne naočale. Međutim, Versace posljednjih godina nije poželjan i na tržištu su ga prestigle modne kuće koje su se bolje prilagodile novim zahtjevima tržišta.
Ne možemo izuzeti niti utjecaj globalnog trenda minimalizma i pritajenog luksuza u koji se Versace nikako ne uklapa i koji je dijelom utjecao na pad popularnosti njihove estetike. Otkako je preuzela brend krajem devedesetih godina, Donatella Versace ostale je vjerna kodovima italijanske kuće – Versace je simbol italijanskog luksuza, seksepila i maksimalizma. Ko ulazi u Versace, zna što može očekivati i po šta ide. Unatoč svim trendovima, ovo je brend kod kojeg ćete uvijek pronaći estetiku s kojom je Versace svojevremeno osvojio modnu scenu. Njihova seksi slip haljina je danas poželjna jednako kao i devedesetih kada ju je nosila Kate Moss. No, niti činjenica da su ostali vjerni svojim korijenima, niti snažna nostalgija koja je dominirala scenom nisu utjecali na to da Versace napravi veliki boom i povratak. Ostalo je sve na celebrity outfitima, nostalgičnim fotografijama iz prošlih godina i estetici koja je ikonična, koja je obilježila jedno doba, ali nije pronašla svoje mjesto u ovoj deceniji.
Nakon što Versace preuzme neko drugi, ostaje pitanje treba li brend ostati vjeran svom DNK ili nas očekuje sasvim nova era za ime Versace. Trenutno je brend sinoniman s Donatellom i bez nje, pitanje je što može privući i zadržati nove kupce. Kazala je jednom prilikom da Versace prodaje san i da svi žele biti dio tog sna – možda s ulaskom u 2025. godinu taj san većini nije dostižan, a možda više nije niti poželjan i aktuelan i mora donijeti neku novu energiju.
Iako je stalan pad prodaje za brend, CEO Caprija John Idol rekao je da se brend planira vratiti na tržište tako što će donijetu tu “novu energiju” i zainteresirati stare i nove kupce sa širenjem asortimana, no i vraćanjem Versace statement komada koje su u jednom trenutku uklonili iz ponude – čime su izgubili na svom identitetu. Izvori također govore i kako se Donatella i Idol ne slažu u tome koja je ispravna strategija za brend i u kojem smjeru treba krenuti, što dodatno potvrđuje glasine da gledamo njezine posljednje trenutke u italijanskoj kući. Ostaje za vidjeti što može značiti nova era za Versace – ono u što smo sigurni da će otvoriti je jedno pitanje – treba li modna kuća umrijeti zajedno s odlaskom dizajnera osnivača?